מה הביא את עמיר בניון להכריז על שתיקה?

הזמר המצליח הודיע בעמוד הפייסבוק שלו שיפסיק להביע את דעותיו מעוררות הסערה בעמוד בשל התגובות הקשות שקיבל על שיר שפרסם אתמול בגנות ברק אובמה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/05/15 09:53 טז באייר התשעה

מה הביא את עמיר בניון להכריז על שתיקה?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אחרי שנה וחצי סוערות במיוחד בהן כתב שירים על גרגמל, מרקו ועל אחמד אוהב ישראל שגרף למעלה מרבע מיליון צפיות ביוטיוב ועורר סערה תקשורתית רבתי שבעקבותיה אף בוטלה הופעתו בבית הנשיא, הודיע הזמר והיוצר עמיר בניון כי יפסיק להביע את דעותיו ושיריו אותם הוא מכנה סטטוסים מולחנים בעמוד הפייסבוק שלו.

"שמחתי לקבל את תגובותיכם לשיר האחרון שהעליתי. כיוצר חשוב לי להביא את דעותיי בפה מלא.
אך כעת החלטתי לקחת לתשומת ליבי את תגובותיכם, אותם אני מעריך מאוד, ולשמור את מחשבותיי, הרהורי ושיריי אשר אני מעלה לדף, למקום אחר", כתב בניון.

מדובר בשיר אותו פרסם בניון אתמול בערב כנגד נשיא ארה"ב, ברק אובמה וכינה אותו "עורב שחור". השיר הוסר מהעמוד לאחר המחאה שהתעוררה בעקבותיו והביאה להחלטתו של בניון למתן את שיריו והפוסטים אותם הוא מעלה לעמוד הפופולרי שלו אחריו עוקבים יותר מ-122 אלף גולשים.

זוהי הסערה השנייה של בניון השבוע כשבתחילתו פרסם ברוח הפגנת יוצאי אתיופיה שיר פוגעני כנגד המשטרה, "הבוז לכחולי המדים ולשחורי הלב". השיר כלל הכללות קשות, השמיץ את השוטרים בצורה קשה ועורר גל תגובות קשות. מאות מגיבים מחו על השיר והביאו בסופו של דבר להתנצלותו החלקית של בניון, שהגיב גם לדברים נגדו בדרכו האופיינית, "לכל המגיבים שהחליטו לזרוק את הדיסקים אני מתחנן אליכם עשו זאת במהרה כי לכם ולאומנות אין שום קשר".

ייתכן וצירוף המקרים השבוע הביא להנמכת הפרופיל של בניון למרות שקשה יהיה לראות את בניון שנהנה מהשמעת קולו ודעותיו גוזר על עצמו שתיקה ארוכת טווח וההימור שלי שבקרב נשמע על הסערה הבאה מבית מדרשו של היוצר המוכשר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן