מהחושך אל האור: אלפי תלמידים במסע בעקבות גוש קטיף

כ-2,500 תלמידי כיתות י´ מישיבות ואולפנות בני עקיבא ומרשת "צביה", השתתפו הלילה ב"מסע כיסופים" בעקבות מורשת גוש קטיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/13 13:21 כא בטבת התשעד

כ-2500 תלמידי כיתות י' מכל רחבי הארץ, יצאו הלילה (ב') ל"מסע כיסופים" בעקבות מורשת גוש קטיף.

זוהי השנה השלישית בה מתקיים המסע אשר יוצא ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון שבניצן. מדובר במסע ערכי ואתגרי בעקבות ערכי גוש קטיף והציונות הדתית. במרכז קטיף טוענים כי הרעיון שעומד מאחורי המסע הוא שיש ערכים שאי אפשר לקבל בכיתה הממוזגת וכי דווקא ההליכה המאתגרת בלילה המדברי הקפוא יוצקת משמעות חזקה למושגים כמו היכולות להתמודד עם אתגרים, לא לפחד מדרך ארוכה ולדעת לצפות לאור שזורח לאחר החושך.

המסע החל אמש במפגש של התלמידים עם סיפורו של גוש קטיף באמצעות סרט תדמית. באווירה לילית, חוו התלמידים את תחושת העקירה והשבר דרך חידות, סיפורים ומסלול מכשולים ואתגרים המעבירים תוכן של התמודדות בקשיים.

לאחר מכן התרכזו התלמידים באירוע המרכזי של המסע שהתקיים בפארק אשכול, בו השתתפו גם הרב דרוקמן והרב אייזמן. באירוע השתתפו התלמידים במופע חול ובמופע אש חוויתי וסוחף אשר סיפרו את סיפורו של גוש קטיף דרך אפקטים ומוזיקה. מופע האש והאירוע המרכזי, אשר הסתיים עם עלולת השחר, מעביר את המסר החשוב של המסע המספר את סיפורו של גוש קטיף והמסר של הצמיחה מהחושך אל האור. בנוסף, נערך האירוע המרכזי אשר הסתיים עם עלות השחר, מסמל מעבר מהחושך אל האור.

מוכי בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, אומר כי "אנו מקבלים משוב חיובי מאוד מבני הנוער שהשתתפו במסע. מדובר בבני נוער אשר ברובם לא זוכרים או מכירים את סיפורו של גוש קטיף. דרך המסע אנו משמרים מידי שנה את התודעה של מורשת גוש קטיף ויוצרים חוויה מיוחדת במינה עבור הקהל הצעיר".