מדוע המו"מ בין הרצוג לנתניהו התפוצץ?

שר התיירות יריב לוין, שהיה מעורב בניהול המשא ומתן לממשלת האחדות, אומר כי הצהרתו של הרצוג על כך שהובטחה לו הקפאה ביהודה ושומרון אינה נכונה: "לא היה ולא נברא. לכן לא הגענו להסכמה עם המחנה הציוני"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/05/16 10:24 יא באייר התשעו

מדוע המו"מ בין הרצוג לנתניהו התפוצץ?
Nati Shohat/Flash90, צילום: Nati Shohat/Flash90

המשא ומתן שמתרחש בשבועות האחרונים למען הרחבת הממשלה התפוצץ אתמול (ד'), לאחר שליברמן הודיע כי ישראל ביתנו תסכים להיכנס לממשלה.

שר התיירות יריב לוין, טוען כי הפיצוץ אירע קודם לכן, כאשר הרצוג דרש הקפאה ביו"ש, ונתקל בהתנגדויות ובאי הסכמה גורפת לסוגייה: "לא היה ולא נברא. לא הסכמנו להקפיא את הבניה בהתיישבות, ולכן לא הגענו להסכמה עם המחנה הציוני", כך אמר הבוקר (ה') בראיון לתכנית של ירון דקל ועמית סגל בגל"צ.

אתמול סוכם כי יעלון יודח, ליברמן יקבל במקומו את תיק הביטחון, על כך אמר לוין כי יש לו הערכה עצומה למשה (בוגי) יעלון, וטען כי אין מדובר בפיטורין רגילים מתפקידו: "זה לא רציני לקרוא לזה הדחה, לאף אחד אין חזקה על התיק שלו", טען לוין. בנוגע למינויו הצפוי של אביגדור ליברמן כמחליפו של יעלון אמר לוין כי "היו הרבה אזרחים שהצליחו במשרד הביטחון וגנרלים שהצליחו פחות".

כאשר ליברמן ייכנס לתפקידו, צפויים להיערך שינויים נוספים בחלוקת התיקים המחודשת, בבית היהודי כבר הבהירו כי הם אינם מעוניינים ב'תיקים חדשים'. "השרים מאושרים בתפקידם", אמרו גורמים במפלגה.