מדוע בנק הפועלים מקפח את המגזר הדתי לאומי?

פרויקט "תקרא תצליח" הושק על ידי הבנק בקרב המגזר החרדי ובהתעלם מהמגזר הדתי לאומי. בהשקה הצדיק הסופר חיים ולדר את ההחלטה: ההשקעה בחרדים היא האפקטיבית ביותר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/12/13 13:56 כח בכסלו התשעד

מדוע בנק הפועלים מקפח את המגזר הדתי לאומי?
יחצ, צילום: יחצ

בנק הפועלים השיק בשבוע שעבר את קמפיין "תקרא תצליח", פרויקט הספרים של הבנק, שנועד לקדם את הקריאה בקרב צעירי ישראל. בבנק החליטו השנה לקדם את הפרויקט באירוע מיוחד למגזר החרדי, בהתעלם לחלוטין מהמגזר הדתי לאומי.

באירוע שהתקיים ברשת הספרים החרדית "אור החיים", ברחוב מאה שערים בירושלים, הוזמנו והשתתפו רבנים חרדים בלבד, לצד סופרים חרדים ועורכי עיתונים ומוספים מהמגזר החרדי. לאירוע לא הוזמנו סופרים מהמגזר הדתי לאומי, או רבנים "סרוגים". 

הסופר החרדי חיים ולדר נשא דברים באירוע ואמר: "קוראים לנו חרדים כי זה מה שאנחנו: חרדים מפני השפעות זרות שיהרסו את היהדות ואת שמירת המצוות. גדולי הדור הורו לנו דרך כיצד לפתח את העולם הרגשי הפנימי של ילדינו וכיצד להקנות להם ידע בדרך שאינה מסכנת את חינוכם". 

ולדר התייחס לכך שהבנק בחר להשקיע דווקא בקוראים מהמגזר החרדי ובירך על ההחלטה: "השקעה בספרות ובחינוך ילדים במגזר החרדי היא האפקטיבית ביותר שניתן להעלות על הדעת משום שהוא הדבר היקר ביותר בעינינו".