מד"א למתנדבים הדתיים: לצאת לאירוע בשבת גם אם לא ידוע על נפגעים

לקראת שבת, שצפויה להיות מלווה בירי רקטות מכיוון עזה, הוציאו במד"א הוראות למתנדבים הדתיים: מותר להסתובב עם טלפון סלולרי וביפר, אסור לנסוע הביתה ברכב בסיום משמרת

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 10/07/14 14:31 יב בתמוז התשעד

מד"א למתנדבים הדתיים: לצאת לאירוע בשבת גם אם לא ידוע על נפגעים
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

ירי הרקטות שלא מפסיק לרגע, לא צפוי לחדול בימים הקרובים, ובמגן דוד אדום, ארגון שרבים מחבריו דתיים, מתחילים להיערך לשבת רועשת בדגש על שמירת השבת.

לקראת שבת מוציאים במד"א, הוראות כיצד להיערך במסגרת מבצע צוק איתן לשמירת שבת תוך כדי הצלת חיי אדם. ההוראות נכתבו בידי וועדת ההלכה של הארגון.

"יש לצאת למקום אירוע, גם אם לא ידוע עדיין על נפגעים, לצורך סריקה וטיפול בעת הצורך. מותר לצאת גם בכוח מוגבר, לפי ההוראות המבצעיות", הם כותבים ומדגישים כי טיפול בפצועים יעשה כרגיל.

"בנפגעי חרדה (בעצמה משמעותית) קיים חשש שתופעות החרדה מחפות על פגיעות פנימיות בלתי מדווחות, וכן יש חשש לתוצאות נלוות עד כדי סיכון", ממשיכים במד"א. “לפיכך יש להתייחס אליהם (בשטח) כחולה שיש בו סכנה".

במד"א מסבירים שלאחר אירוע מותר לחזור לתחנה בהנחה שהתחנה ממוגנת והיא המקום להיערכות ויציאה לאירועים בצורה מבוקרת ומסודרת, אך מנגד אסור לחזור ברכב הביתה בסיום משמרת. “בסיום משמרת אין לחזור הביתה ברכב. באין אפשרות חזרה יש לשהות בתחנה, או בקרבת מקום, במקום ממוגן”. עוד הם מבהירים "אם יתעורר צורך מבצעי בלתי צפוי בתגבור תחנות מסוימות מותר לנסוע לתגבר גם במהלך השבת".

"כוחות תגבור אמורים לשהות (כולל לינה) בתחנות, או בקרבתן”, הם מוסיפים. "מד"א יספק את הנדרש לסעודות, כולל מזון (גם בהכשרים מהודרים במידת האפשר), פלטות, מיחמים וכד'. אם ניתן להתפלל בבית כנסת מבלי לגרוע מן הכוננות המבצעית, ראוי לעשות כן. אם יש צורך להתפלל בתחנה, יש לארגן מקום תפילה ראוי, במידת האפשר. מותר להעביר ספר תורה לתחנה, ובתנאי שייחדו לו מקום מכובד”.

"חובש שאינו במשמרת, אבל אפשר שיזדקקו לו מותר לו ללכת עם ביפר, מירס, טלפון סלולרי (רוטט, מוסתר). יש לטעון לפני שבת טעינה מלאה. למכשירים "זוללי סוללות" [מירס עם GPS ] להכין שעון שבת עם הפסקות לחיבור וניתוק", כותבים במד"א.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן