מגיבים לחרם: בפדואל ובכפר תפוח לא יתרמו דם למד"א

בעקבות החלטת הארגון שלא לפעול ביהודה ושומרון, החליטו היישובים להפסיק ולקיים ימי התרמת דם לארגון. בני קצובר: "האמון נפגע קשות, מצפים שמד"א יתעשת במהרה"

חדשות כיפה אורי פולק 27/11/11 11:51 א בכסלו התשעב

מגיבים לחרם: בפדואל ובכפר תפוח לא יתרמו דם למד"א
makelessnoise-cc-by, צילום: makelessnoise-cc-by

בעקבות המשבר עם ארגון מגן דוד אדום, שסירב לפעול ביהודה ושומרון בשל התחייבות שמסר לארגון "הצלב האדום", החליטו ביישובים פדואל וכפר תפוח להפסיק לאלתר מלקיים ימי התרמת דם למד"א.

על פי הפרסום הבוקר (א') בעיתון "מעריב", שני היישובים סירבו לקיים התרמות דם למד"א במהלך החודש הקרוב, בשל הפרסומים האחרונים. בשבוע שעבר פנו במד"א למזכירות ההתיישבות כפר פתוח שבשומרון וביקשו לתאם יום התרמה. חברי המזכירות השיבו בשלילה והודיעו כי אין בכוונתם לאפשר התרמת דם לארגון המסרב לפעול ביהודה ושומרון. תשובה דומה קיבלו במד"א גם ביישוב פדואל.

תושב פדואל אמר לעיתון כי "בכל שנה מד"א עושה אצלנו התרמות דם. בכל פעם דאגו להודיע לכולם, לפנות במיוחד את המועדון החברתי, והרבה מאוד אנשים היו באים. אבל השנה החלטנו לא לשתף עם זה פעולה. אם בעיני מד"א אנחנו שווים פחות, אין שום סיבה שניתן להם את הדם שלנו". לדבריו, "מתגורר כאן ציבור אידיאליסטי שבהחלט מבין את החשיבות של תרומת דם, ולכן אנחנו מנסים לארגן תרומות דם ישירות לבתי החולים, אבל לארגון הזה שמחרים אותנו אין לנו כל כוונה לסייע".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, הסביר כי "האמון שלנו במד"א נפגע קשות. לא נוכל להמליץ לתושבי השומרון להתנדב ולתרום למד"א כאשר מדובר בגוף שנותן יד להחרמה שלנו. אנחנו מצפים שמד"א יתעשת במהרה".

כפי שדווח בכיפה, מד"א התחייבו שלא לפעול בשטחי יהודה ושומרון - כך עולה ממסמך רשמי המעיד על כך שהארגון התחייב בפני הצלב האדום שביהודה ושומרון הוא יפסיק לפעול תחת סמל המגן דוד המוכר - זאת חרף ההכחשות של מד"א בדבר הסיכום הסופי. כבר לפני שלושה חודשים פנתה הנהלת מד"א לראשי המועצות ביהודה ושומרון, בדרישה כי עשרות האמבולנסים הפועלים בשטחים יסומנו מחדש. במועצת יש"ע גינו את ההחלטה וטענו כי במד"א "התקפלו" בפני הצלב האדום.

בעקבות ההחלטה, החליטו מתנדבי מד"א ביהודה ושומרון להחרים את פעילות הארגון ולהפסיק "לקפוץ" לקריאות שאינן דחופות או למשמרות בתחנות מד"א.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן