חרף ההכחשות: במד"א התחייבו להפסיק לפעול ביהודה ושומרון

ממסמך רשמי עולה כי למרות הכחשותיו של ארגון מגן דוד אדום, הארגון התחייב בפני הצלב האדום להפסיק מלפעול ביהודה ושומרון. ח"כ אריאל: נפעל להשעיית הכספים למד"א ולחקירה פלילית בנושא

חדשות כיפה אורי פולק 23/11/11 13:11 כו בחשון התשעב

חרף ההכחשות: במד"א התחייבו להפסיק לפעול ביהודה ושומרון
יחצ, צילום: יחצ

מד"א התחייבו לא לפעול בשטחי יהודה ושומרון - כך עולה ממסמך רשמי שפורסם היום (ד') בעיתון "מעריב". על פי המסמך, הארגון התחייב בפני הצלב האדום שביהודה ושומרון הוא יפסיק לפעול תחת סמל המגן דוד המוכר - זאת חרף ההכחשות של מד"א בדבר הסיכום הזה.

כבר לפני שלושה חודשים פנתה הנהלת מד"א לראשי המועצות ביהודה ושומרון, בדרישה כי עשרות האמבולנסים הפועלים בשטחים יסומנו מחדש. במועצת יש"ע גינו את ההחלטה וטענו כי במד"א "התקפלו" בפני הצלב האדום. בעקבות הגינוי דחו במד"א את ההאשמות וטענו כי "ההחלטה לשנות את הכיתוב על האמבולנסים נועדה לאפשר את זיהוי היישוב המפעיל אותם. מד"א פועל על פי כללי הצלב האדום העולמי ומעולם לא התחייב שלא לפעול ביהודה ושומרון".

ואולם, במזכר ההבנות שנחתם על ידי ראשי מד"א מול הצלב האדום, נכתב במפורש כי אם מד"א יצטרף כחבר לארגון, הרי שלארגון "לא תהיה סמכות מחוץ לגבולות מדינת ישראל המוכרים הכרה בינלאומית". המשמעות היא, אפוא, שביהודה ושומרון יאלץ מד"א לפעול אחרת ובאופן בלתי רשמי לחלוטין.

המתיישבים הגיבו בחריפות. בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, טען היום כי "מה שמקומם בהסכם שעליו חתמה מד"א הוא העובדה שסוגיית הגבולות מבחינתם נסגרה. משמעותה של ההחלטה על 'קיפול הדגלים' חמורה פי כמה וכמה מחרם האמנים על אריאל משום שכאן מדובר במעין ארגון ממלכתי שחתם על הסכם גזעני".

ח"כ אורי אריאל פנה היום ליו"ר ועת העבודה הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כ"ץ, בדרישה לקיים דיון דחוף בעקבות החלטת מד"א. עוד החליט ח"כ אריאל לזמן את מנכ"ל מד"א, אלי בין, לשיחת הבהרה מיידית בעניין, אשר תוצאותיה יהיו "פנייה לתורמים בחו"ל ואף בחינת עיכובים תקציביים".

"מדובר בדבר שלא יעלה על הדעת ושערורייה שאין כדוגמתה", אמר היום ח"כ אריאל לכיפה. "לא נשמע כדבר הזה שארגון הצלה ממלכתי האמון על רפואה בשעת חירום יפלה בין דם לדם, ולא יעניק שירותי רפואה למתיישבים רק בגלל מקום מגוריהם. מדובר בהתרפסות של ארגון ממלכתי בפני הצלב האדום, ארגון בינלאומי אשר מתערב בבוטות בענייניה הפנימיים של ישראל".

"האם המתיישבים ביהודה ושומרון טובים רק כדי למות תוך הגנה על עם ישראל?", תהה ח"כ אריאל, שציין כי "מדובר בהסכם מביש ועל מי שחתם עליו להתפטר מאופן מיידי מתפקידו. על ראש הממשלה להורות באופן מיידי על השעיית כל הכספים למד״א ובחינת ארגוני הצלה חלופיים ובנוסף להורות ליועץ המשפטי לממשלה לבחון חקירה פלילית כנגד כל המעורבים בפרשה".

ממד"א נמסר בתגובה כי "מגן דוד אדום פועל ללא כל שינוי בכל שטחי יו"ש, עם סמל הארגון כפי שהיה עד כה. הפרשנות הפוליטית שמנסים להדביק לארגון מקוממת. מד"א מעולם לא ויתר על סמלו והוא גאה בו. השינוי התפעולי של סימול אמבולנסים המוחכרים למפעלים ויישובים אינו קשור לאיו"ש אלא לתפעול המבצעי". עוד ציינו בארגון כי "ישנם גורמים המנסים לעוות את המציאות ולתת פרשנויות התואמות את השקפת עולמם. במד"א דוחים את הטענות ומציינים כי המציאות מוכיחה כי אמבולנסי הארגון, על סמלם, ממשיכים לפעול כרגיל ביהודה ושומרון וכך גם יימשך בעתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן