מגוש קטיף ל-ebay

ספר תורה אשר נגנב מגוש קטיף בעת ההתנתקות, מוצע למכירה באתר המכירות האינטרנטי ebay

חדשות כיפה אדם צחי 18/12/08 00:00 כא בכסלו התשסט

גולש בשם גיא לוי הופתע לגלות באתר ebay, ספר תורה שלטענת אנשי גוש קטיף נגנב מהם בזמן ההתנתקות. במהלך שיטוטו באתר, נתקל גיא בספר תורה שניצל מהשואה בגרמניה ונתרם לפני כתשע שנים לבית הספר הממלכתי דתי "נאות קטיף" בנווה דקלים שבגוש קטיף. מחירו של ספר התורה באתר עומד על 1,514$, ועוד מאה דולר דמי משלוח.


למכירה (צילום: מתוך אתר ebay)


גיא, שהופתע מהפריט הלא-שגרתי, שלח אי מייל לאתר קטיף.נט ובו שאר האם מכירת הספר נעשתה באישור תושבי גוש קטיף. מוטי סנדר, מנהל האתר, בדק את הדברים עם מנהל בית הספר "נאות קטיף", אפרים טשנדי, וזה אמר לו כי ביום הגירוש או למחרתו נגנבו מבית הספר שני ספרי תורה. עוד סיפר לו מנהל בית הספר כי יחד עם ספרי התורה נעלם גם כל הריהוט החדש של בית הכנסת. כשבדק את העניין, גילה סנדר כי הספר המוצע למכירה באתר הוא אכן אחד משני ספרי התורה הגנובים. לשאלתי איך נגנבו ספרי התורה, עונה מוטי כי ביום הגירוש הושאר ציוד רב מאחור, בהנחה שהצבא ישמור עליו וידאג להעביר אותו לבעליו.


ספר התורה המדובר הינו בן ראשית המאה ה-18. הוא נקנה על ידי משפחה מאנגליה לאחר מלחמת העולם השנייה, ונתרם על ידי הקהילה היהודית בלונדון לבית הספר נאות דקלים בשנת תשנ"ט. באתר לא נרתע המוכר מלציין בפירוש כי "THIS TORAH WAS SAVED FROM THE HOLOCAUST DONATED TO THE THE JEWISH SETTELMENT "NEWE DEKALIM" EVACUATED 2 YEARS AGO " (ספר התורה הוצל מהשואה ונתרם להתיישבות היהודית נווה דקלים שפונתה לפני שנתיים). עוד טען מוכר ספר התורה באתר כי "אנשי ההתיישבות שפונו לפני שנתיים לא היו צריכים עוד את ספר התורה, ואני קניתי מהם את הפריט היפהפה".


מוטי סנדר, מנהל קטיף.נט, קורא לכל המעוניין לגאול את ספר התורה להפעיל את הגורמים המתאימים, לאתר את מחזיק הספר ולהחזירו לאנשי גוש קטיף. לשאלת כיפה ענה מוטי כי טרם התבצעה פנייה למנהלי אתר ebay, וכי אנשי מרכז ההנצחה של גוש קטיף בודקים אפשרות להגיש תלונה במשטרה על גניבת הספר.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368