מג"ד שירה לעבר מרפאה במבצע צוק איתן ייחקר במצ"ח

סגן אלוף נריה ישורון, מג"ד שריון שירה לעבר מרפאה ברצועת עזה ממנה נורתה אש שהביאה למותו של סרן דימיטרי לויטס ביום הקודם, ייחקר בחשד לירי ממניעי נקמה ללא הצדקה מבצעית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/07/15 09:26 כה בתמוז התשעה

מג"ד שירה לעבר מרפאה במבצע צוק איתן ייחקר במצ"ח
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סגן אלוף נריה ישורון, מג"ד שריון תושב עלי שירה לעבר מרפאה ברצועת עזה ממנה נורתה אש שהביאה שהביאה למותו של סרן דימיטרי לויטס ביום הקודם, ייחקר ביום שני הקרוב בחשד לירי ממניעי נקמה ללא הצדקה מבצעית.

במהלך מבצע צוק איתן נורה מכיוון מרפאה ברצועת עזה אש לעבר הטנק בו היה סרן דימיטרי לויטס, והקצין נהרג. יום לאחר מכן, בעת לוויתו של לויטס, פקד ישורון על חייליו לירות לעבר המרפאה ולהשמיד אותה. ההקלטות פורסמו בכלי התקשורת בימים לאחר מכן על ידי דובר צה"ל, וארגונים שונים טענו כי מדובר בירי נקמה ולא בירי מצורך מבצעי.

לפני מספר חודשים התייחס ישורון למהלך באתר וואלה והבהיר כי מדובר בירי ממטרות לגיטימיות. הוריתי לירות מטח של כבוד למטרות לגיטימיות. "העברנו את הפלוגה לתדר אחד בקשר שכולם ישמעו אותו", שחזר. "וכשכולם - נהגים, תותחנים, טענים - כל אנשי הצוות שמעו את התדר בקשר, המעט שאני יכולתי לעשות כמפקד, זה לעלות בקשר ולתת את אותו הספד על דימה, המפקד הנערץ שנהרג אתמול פה ושבזכותו ובשביל המשך דרכו אנחנו צריכים להמשיך את המשימות שלנו ולהמשיך להילחם".

"מה שבחרנו לעשות בזמן ההלוויה הוא לאסוף את הפלוגה, והוריתי לירות מטח של כבוד, כמובן, למטרות לגיטימיות מבצעיות", אמר.