מבקר המדינה: קבר רשב"י סובל מהזנחה חמורה

דו"ח מבקר המדינה מתח ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה בתחזוקת מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי שבמירון. "במקום קיימת הזנחה, אין נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות", טען המבקר

חדשות כיפה אורי פולק 12/12/11 16:50 טז בכסלו התשעב

מבקר המדינה: קבר רשב"י סובל מהזנחה חמורה
Almog-cc-by-sa, צילום: Almog-cc-by-sa

מבקר המדינה מתח היום (שני) ביקורת נוקבת על תחזוקת מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, שלדבריו סבל מהזנחה ומתקלות תחזוקה חמורות. על פי ממצאי המבקר, "במקום קיימת הזנחה, אין נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות. שלטי ההסבר בשפה העברית דהויים ואינם מכבדים את חשיבות המקום".

צוות מבקר המדינה ניהל מעקב צמוד בנוגע להתנהלות המקום, וחשף תמונה עגומה, שהובאה היום בדו"ח המבקר. "קיים חשש לניגוד עניינים, בשל אחיזתו של מנהל האתר בשני תפקידים שונים. חלה חובה לעשות סדר בניהול ותחזוק המקום על ידי חברה חיצונית שתהיה כפופה לממשלת ישראל", ציין המבקר.

הדו"ח מתח ביקורת גם על ההיערכות לקראת ההילולה השנתית במתחם הקבר בל"ג בעומר. לדברי המבקר, "לא מדובר באירוע ספונטני, אלא באירוע חשוב שצריך להיערך עבורו מראש". המבקר קרא לשר לביטחון פנים לזרז הקמת נקודת משטרה במקום, שירותי בריאות והצלה. "קיים מחסור בנקודת שירות רפואי עבור ציבור האנשים הפוקד את המקום", הוא קבע.

בתגובה מהירה להחלטה, חנך מד"א ארון עזרה ראשונה ייחודי, שישמש את הצוותים הרבים הפועלים באתר למתן עזרה ראשונה לצורך הצלת חיים. הדו"ח אף התייחס להחלטת הממשלה להקמת חברה ממשלתית לתועלת הציבור וציין כי "החברה תהווה זרוע ביצועית של הממשלה לעניין תקנות חובת המכרזים, החברה תוקם לתקופה של חמש שנים, שלאחריהן תפורק ותחומי אחריותה יועברו במלואן למרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. בממשלת ישראל סבורים שהקמת החברה תסיר את החשד לניגוד עניינים".

כפי שדווח בכיפה, חברה ממשלתית ייעודית תהיה אחראית על הקמת תשתיות קבועות בשטח קבר הרשב"י, בהיקף תקציבי של 27 מיליון שקלים - כך החליטו החודש שרי הממשלה. בכך אישרו השרים את החלטתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שהציע כי החברה ממונה תטפל גם בליקויים הבטיחותיים והחזותיים בשטח, ותנהל את מתחם הקבר באופן שוטף.

על פי ההצעה שאושרה היום, החברה הממשלתית תעבוד תוך הבטחת גישה חופשית, רציפה ומלאה למבקרים, ולקיום מוסדר של אירועים ציבוריים בכלל ואירועי ל"ג בעומר בפרט. התשתיות שיוקמו יישארו לאורך כל ימות השנה, לרווחת המבקרים בקבר רשב"י והמטיילים באזור הצפון.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן