הטיפול בקבר רשב"י יבוצע על ידי חברה ממשלתית

כך החליטו היום שרי הממשלה בעקבות הצעתו של שר התיירות. החברה תקים במקום תשתיות שישמשו את המבקרים בל"ג בעומר וביתר ימי השנה

חדשות כיפה אורי פולק 27/11/11 14:40 א בכסלו התשעב

הטיפול בקבר רשב"י יבוצע על ידי חברה ממשלתית
Almog-cc-by-sa, צילום: Almog-cc-by-sa

חברה ממשלתית ייעודית תהיה אחראית על הקמת תשתיות קבועות בשטח קבר הרשב"י, בהיקף תקציבי של 27 מיליון שקלים - כך החליטו היום (א') שרי הממשלה בישיבתם השבועית. בכך אישרו השרים את החלטתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שהציע כי החברה ממונה תטפל גם בליקויים הבטיחותיים והחזותיים בשטח, ותנהל את מתחם הקבר באופן שוטף.

על פי ההצעה שאושרה היום, החברה הממשלתית תעבוד תוך הבטחת גישה חופשית, רציפה ומלאה למבקרים, ולקיום מוסדר של אירועים ציבוריים בכלל ואירועי ל"ג בעומר בפרט. התשתיות שיוקמו יישארו לאורך כל ימות השנה, לרווחת המבקרים בקבר רשב"י והמטיילים באזור הצפון.

בעקבות הליקויים שנמצאו במתחם כפי שבאו לידי ביטוי בדו"ח מבקר המדינה בשנת 2008 ונוכח החלטת בג"ץ כי מתחם הקבר יועבר לאחריות המדינה והיא שתטפל בליקויים במקום. לפיכך, החלו לאחרונה תהליכי הפקעה של הקרקעות במתחם הקבר וסביבתו הקרובה. בסיום תהליך ההפקעה, כאשר יועברו הקרקעות למנהל מקרקעי ישראל, תחל החברה הייעודית לתקן את הליקויים במתחם הקבר.

"קבר הרשב"י במירון הינו האתר היהודי המתויר ביותר בישראל, אחרי הכותל המערבי", אמר היום שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שציין כי "משרד התיירות השקיע בשלוש השנים האחרונות מאמצים ותקציבים רבים לשיפור מתחם הקבר וסביבתו, דבר שהביא להצלחת ההילולות, הן מן ההיבט הבטיחותי והן החזותי והתיירותי. והקמת החברה הייעודית תסייע למצות את הפוטנציאל התיירותי של האתר".