מבצע צוק איתן: פעילות קרקעית נרחבת ברצועה

הרוג ראשון בכניסה הקרקעית לרצועת עזה: איתן ברק, בן 20 מהרצליה. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה. הרמטכ"ל: אנחנו במתקפה משולבת עם הפעלת כל העוצמה ברצועת עזה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/07/14 09:48 כ בתמוז התשעד

מבצע צוק איתן: פעילות קרקעית נרחבת ברצועה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חייל צה"ל, סמל ראשון איתן ברק ז"ל, בן 20 מהרצליה נהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. ברק שירת בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, ייתכן כי נהרג מירי כוחותינו והנושא נמצא בבדיקה. בנוסף, נפצעו במהלך הלילה שלושה חיילים נוספים, שניים באורח בינוני ואחד באורח קל.

שבוע וחצי לאחר תחילת מבצע צוק איתן החלו כוחות גדולים של צה"ל להיכנס אתמול (ה') בלילה לתוך רצועת עזה במסגרת פעולה קרקעית רחבה להשמדת מנהרות הטרור. כוחות גדולים של חי"ר ושריון תוקפים ברצועה. במקביל, הורה צה"ל לדיירי בתי המלון שעל חוף הים של עזה להתפנות.

במקביל ירי הרקטות לעבר ישראל לא נפסק. בבוקר הופעלה אזעקה בבאר שבע, דימונה, ירוחם וערדף בנוסף לאזעקות באשדוד, גן יבנה, גדרה וחוף אשקלון. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לפני כן נפלו שתי רקטות במועצה האזורית אשכול, אחת בתוך יישוב, ללא נפגעים אך נזק נגרם למחסן.

אמש (ה') ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח בפעולה קרקעית ברצועת עזה וכוחות יבשה גדולים החלו בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור. טנקים ביצעו ירי לעבר מטרות במרכז הרצועה ובשעות הקרובות ישתלטו על אזורים רבים בעזה. כתוצאה מהירי הושבתו קווי חשמל בעזה ואזורים מסוימים הוחשכו. דובר צה"ל מסר כי "כוחות יבשה גדולים משתלטים על יעדים ברצועת עזה".

(צילום: נוגה בנודיז - סוכנות תצפית)

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לאזורים נרחבים ברצועת עזה. מדובר בכוחות גדולים של חי"ר, שריון, הנדסה, בליווי כוחות חיל האוויר ומודיעין. בנוסף תקפו ספינות של חיל הים יעדים בחופיה הצפוניים והדרומיים של הרצועה, בהם חופי העיר עזה וחופי העיר סודניה שבצפון הרצועה. בשלב זה משתלטים הכוחות על מבנים. במהלך הלילה נהרגו בחילופי אש 14 מחבלים, וכאמור חייל צה"ל אחד.

כוחות צה"ל נכנסים לרצועה

[embed]

]

(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)


הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר הערב (ה') כי "מדובר במתקפה משולבת - יבשתית ואווירית, בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה, הן בנתיבי ההתקדמות, הן במרחבים שאליהם אנו הולכים, תפיסת השליטה על המרחב. בהמשך מאמץ האש לתוך רצועת עזה על כל המוקדים, בערנות מוגברת של מערכי ההגנה. צה"ל עושה כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת, כמו חיילים ישראלים גאים".

דברי הרמטכ"ל:

[embed]

]

במקביל הודיע צה"ל כי ייגוייסו כוחות מילואים נוספים על מנת לבצע את הפעולה. מדובר ב-18 אלף חיילי מילואים נוספים, שיצטרפו ל-48 אלף שכבר גוייסו. מדובר בפעולה הנרחבת ביותר של צה"ל מאז מבצע עופרת יצוקה ב-2009.

בהודעה שנמסרה קודם לכן מטעם ראש הממשלה נאמר כי הקבינט אישר את ההוראה לפעולה לאחר שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת האש ואילו חמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

עוד נכתב בהודעה כי "חמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטרית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד להשגת מטרתו - להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן