"מבצע צוק איתן הוכיח: אסור לוותר על חלקים מארץ ישראל"

הרב חיים דרוקמן התייחס למבצע צוק איתן על רקע דרישתו של אבו מאזן מישראל לצאת מיהודה ושומרון ואמר "אסור להכריז כי נכונים אנו לוותר על חלקים נכבדים מארץ קודשנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/09/14 16:27 ד בתשרי התשעה

"מבצע צוק איתן הוכיח: אסור לוותר על חלקים מארץ ישראל"
יחצ, צילום: יחצ

"כיצד ניתן להכריז קבל כל העולם, כי נכונים אנו לוותר על חלקים נכבדים מארץ קודשנו? מאיפה הזכות לוותר על חברון, מבחר קברינו מקום משכן מנוחתם של שלושת אבותינו, אשר בזכותה ניתנה לנו ארץ זו לנחלה, ירושה שאין לה הפסק?”, כך תוהה הרב חיים דרוקמן במסגרת יום עיון למנהלי החמ"ד במחוז דרום, שהתקיים במכללת חמדת הדרום, זאת על רקע הטענות כי יש לחזור לשולחן המשא ומתן, ודרישתו של אבו מאזן מישראל לצאת מיהודה ושומרון. “האם אפשר להתעלם מהקשר הבלתי פוסק בין ישיבתנו כאן לרצונו של ריבונו של עולם? האם לדוגמה אפשר להתעלם מאותם ניסי ניסים שעשה עבורנו במבצע האחרון ולהתעלם מהם", אמר הרב.

הרב דרוקמן הקדיש את השיעור לרב שאול ישראלי זצ"ל על רקע שנת השמיטה שהחלה בימים האחרונים ואמר "הרב זצ"ל שם דגש על הצורך להדריך ציבור צעד צעד ובנעימות ולדעת שלהוביל ציבור זהו תהליך ארוך שמתהווה אט אט. כאב לרב ישראלי שגם יהודים דתיים יחסם לא"י אינו כפי שצריך כשציין 'במיוחד נפלאת בעינינו העמדה הפושרת של חלק משלומי אמוני ישראל, היהדות הנאמנה, היודעת ומשוכנעת כי ההישגים הנפלאים אשר זכינו להם, לא בחוכמתנו ולא בעוצם ידינו הגענו אליהם וכי הכל מן השמים, להחזירנו קוממיות לארצנו ובארצנו".

נשיא המכללה פרופ' אבי לוי ברך את הרב דרוקמן על השתתפותו: "כל ביקור של הרב הינו רגע מכונן". והסביר כי הרעיון הפילוסופי הדתי של השמיטה הינו בחיזוק האמונה של האדם בה'. "לא רק בנוגע להבטחה כי מי ששומר שמיטה זוכה בשנה השישית השביעית והשמינית, אלא גם בנוגע לאיסורי השמיטה גם לאלו שאינם חקלאים והברכה שבאה כתוצאה מכך".