מאלסקה ללוחמי צה"ל

מאות כובעי צמר שסורגות נשים בכל העולם נתרמים ללוחמי צה"ל. הפרויקט שהפך מיוזמה נקודתית של אמא לחייל בצנחנים למיזם חובק עולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/13 17:46 ב בטבת התשעד

מאלסקה ללוחמי צה"ל
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

זה התחיל לפני שש שנים בסריגת כובעים לפלוגת הצנחנים של הבן והפך לפרויקט חובק עולם של אלפי כובעי צמר שנסרגו בכל העולם והועברו ללוחמי צה"ל. השבוע היו אלו לוחמים בחטמ"ר עציון, הסמוך ליישוב אפרת בו מתגוררת חנה קופל, הרוח החיה מאחורי המיזם, שקיבלו כובעי צמר עבודת יד לקראת החורף. "זו מתנת חנוכה שמחממת את הלב", מסבירה קופל.

המיזם החל כשבנה של קופל שירת בצנחנים והוצב בחרמון. "יש לנו באפרת קבוצת סורגות ואחת מהנשים הציעה לעשות משהו מיוחד", היא נזכרת. קופל שאלה את בנה מה ניתן לעשות והוא הציע לסרוג כובעים למחלקה שבה שירת. מכאן הדרך הייתה קצרה: השמועה עברה מפה לאוזן וחיילים נוספים ביקשו כובע צמר איכותי לחורף. "סרגנו כובעים לכל חייל שביקש", היא מציינת.

כשהבינו קופל וחברותיה כי לא יוכלו לעמוד בעומס ("מאות כובעים בשבוע") היא פרסמה מודעה באתר היישוב אפרת והציעה לנשים נוספות להצטרף לסריגה. מבלי ששמה לב השמועה עשתה לה כנפיים ונשים רבות מכל רחבי הארץ הצטרפו למלאכה וכיום כבר מדובר בנשים מכל העולם.

"הכנתי הנחיות סריגה בהתאם לביקוש של הלוחמים והפצתי באינטרנט וכיום אני בקשר עם נשים מכל העולם, בין היתר מקנדה, קליפורניה, ניו זילנד ואלסקה, ששולחות לי כובעים בדואר ואני מחלקת אותם לחיילים". לכובעים היא מוסיפה תווית עליה כתוב: "נסרג בשבילך בחום ואהבה".

300 כובעי הצמר שהועברו השבוע ללוחמי חטמ"ר עציון זו טיפה בים הכובעים שמועברים על ידיה ללוחמי צה"ל. בסניף הדואר המקומי ביישוב אפרת יש לקופל מדף אישי. "אני מקבלת כ-100 כובעים בשבוע מכל העולם", היא מציינת. זה כמובן, בנוסף לכובעים הרבים שנסרגים ביישוב אפרת שהתגייס לפרויקט יחד עם משפחת קופל בהרכב מלא. קצין הביטחון של המועצה, נדב צחור, שהתגייס לקשר בין חנה ללוחמי החטמ"ר, חמתה של חנה, גיטה קופל תופרת תוויות בתוך הכובעים, ואמה סבינה שמידמן, שעלתה לאפרת בדיוק לפני שנה, מארגנת סורגות בקנדה וממשיכה לערב כל מי שהיא פוגשת בפרויקט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן