מאיר אטינגר ישוחרר ממאסר לאחר יותר מ-8 חודשים

לאחר יותר מ-8 חודשים הודיע השב"כ כי לא יבקש את הארכת מעצרו של אטינגר ויאפשר לו להשתחרר בתנאים מגבילים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/05/16 15:51 ט באייר התשעו

מאיר אטינגר ישוחרר ממאסר לאחר יותר מ-8 חודשים
פלאש90, צילום: פלאש90

העציר המנהלי היהודי, מאיר אטינגר, ישוחרר ככל הנראה ממעצר בקרוב. כך הצהיר היום (שלישי) נציג שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בפני בית המשפט. על פי הנציג, השב"כ לא יבקש להאריך את מעצרו, אלא רק הגבלות עם שחרורו.

על פי הדיווח, ישוחרר אטינגר בעוד כשבועיים ב-1 ביוני. כזכור, נעצר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא ז"ל לפני יותר משמונה חודשים והוחזק בחודשים האחרונים בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים.

כזכור, לפני כחודשיים סירבו בשב"כ לשחרר את אטינגר לברית המילה של בנו זאת למרות בקשותיו הרבות ופנייתו לבית המשפט העליון שקיבל את עמדת השב"כ על מסוכנותו של אטינגר. אטינגר ומשפחתו סירבו לקיים את הברית בתוך כותלי הכלא והוא נעדר ממנה בסופו של דבר.

אטינגר הוחזק באמצעות צו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

עו"ד יובל זמר המייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו מסר בסיום הדיון כי "אני שמח מאד שתקופת המעצר הממושכת מאד של מר אטינגר באה לסיומה, מעציב לגלות שבמדינת ישראל ב-2016 יכול אדם להיות עצור במעצר במשך עשרה חודשים אך ורק בשל דעותיו הפוליטיות גם אם אינם ערבות לאוזניים כאלו או אחרות. אני מברך על ההחלטה הנכונה לטעמי שלא להאריך את המעצר בפעם נוספת, על זה נאמר מעט מידי מאוחר מידי" אמר.