מאות תלמידים מלוד השתתפו בצעדת "ריקודגלים" בעיר

תלמידים חילונים ודתיים השתתפו בצעדה שאורגנה על ידי הגרעין התורני בלוד, השואף לאינטגרציה עירונית מלאה בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 14:33 כט באייר התשעב

מאות תלמידים מלוד השתתפו בצעדת "ריקודגלים" בעיר
הגרעין התורני בלוד, צילום: הגרעין התורני בלוד

מאות ילדים מכל בתי הספר החילונים והדתיים מלוד, השתתפו אתמול (א') בצעדת "ריקודגלים" חגיגית בעיר, במהלכה הניפו את דגלי ישראל וצעדו ברחבי העיר בשירה וריקודים. הצעדה התקיימה ביוזמת הגרעין התורני "אלישיב" ובשיתוף מנהל החינוך בעיר.

ראש הוועדה הממונה בלוד, מאיר ניצן, סיפר לילדים בפתח הצעדה כי מצבה הבטוח של ירושלים, נכון להיום, לא היה מאז ומתמיד. "כדי להגיע למצב שבו העיר מאוחדת, כפי שהיא היום, מסרו אנשים רבים את נפשם ולחמו בעוז ובגבורה", אמר ניצן, שהדגיש כי ירושלים היא עיר הקודש ועם ישראל נמצא בה "בזכות ולא בחסד".

משה גוטמן, מנהל היחידה 'מזרחי טפחות בקהילה' סיפר שהוא חש גאווה גדולה לראות את הצעדה ואמר שהצפייה בה מעניקה לו סיפוק והמשך רצון "לתרום לפיתוחה ושגשוגה של העיר". לדבריו, הבנק החליט לקדם באחרונה פרויקט במסגרתו עולים כל בוגרי כיתה ט' בלוד לסיור במנהרות הכותל בירושלים.

בסיום האירוע אמר מנכ"ל הגרעין, שילה אדלר, כי "זהו עוד פרי בשל - תוצאה של פעילות משותפת לעירייה ולגרעין, כהמשך למדיניות של הגרעין לאינטגרציה עירונית מלאה". אדלר מבטיח שהקו הזה יימשך גם בפעילות לקראת חג השבועות, אליו מתארגן הגרעין לערב מיוחד במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון הרבנים "צהר" וגורמים עירוניים שונים.