מאות צעירים דתיים מצהירים: לא נתנדב למד"א

כ-600 בני נוער הצהירו כי לא יתנדבו או יתרמו דם למגן דוד אדום, זאת בשל המשך מדיניות הארגון בנוגע לפעילותו ביהודה ושומרון. "אפילו השמאל הקיצוני לא היה חושב על מהלך מטופש כזה"

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/12 11:56 ז באדר התשעב

מאות צעירים דתיים מצהירים: לא נתנדב למד"א
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

מאות צעירים וצעירות מהמגזר הדתי-לאומי חתמו על עצומה במסגרתה הם מסרבים להתנדב או לתרום דם לארגון מגן דוד אדום, זאת בשל סירובו של מד"א לחזור בו מההסכם שהתקבל מול ארגון "הצלב האדום", בנוגע להפעלת האמבולנסים בשטחי יהודה ושומרון.

במסגרת העצומה שהופצה השבוע על ידי ההנהגה הצעירה של "האיחוד הלאומי" בעשרות ישיבות תיכוניות ואולפנות, כותבים הצעירים כי "אנו, בני הנוער של הציונות הדתית, דורשים ממד"א לחזור בה מההסכם המביש שבו מתחייבת מד"א לא להפעיל את שירותיה באזור יהודה ושומרון". עד כה חתמו על העצומה למעלה מ-600 בני נוער.

בהנהגה הצעירה של "האיחוד הלאומי" מתכוונים להעביר היום את העצומה למנכ"ל מד"א, אלי בין. "המשמעות האמיתית של ההסכם היא מרחיקת לכת: בפעם הראשונה מצהיר גורם רשמי במדינת ישראל שיהודה ושומרון אינם חלק מהמדינה. השמאל הקיצוני לא יכול היה לחלום על מהלך מטופש כל כך כמו זה של מד"א", אמר לכיפה נתנאל אריאל, מיוזמי העצומה.

"אנו מצהירים כי ברגע שמד"א תבטל את ההסכם ותודיע שאין ולא תהיה אפליה בין דם של יהודים המתגוררים ביהודה ושומרון לבין הדם של שאר אזרחי ישראל - חברי ההנהגה ישובו להתנדב בשמחה, כפי שהיה עד היום", הוסיף אריאל.