מאות ליוו את אדל ביטון למנוחות: מה אומרים על ילדה בת ארבע?

מאות בני אדם ליוו את הילדה אדל ביטון בדרכה האחרונה. בטקס השתתפו יולי אדלשטין, הרב אליקים לבנון ונפתלי בנט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/15 14:16 כט בשבט התשעה

מאות ליוו את אדל ביטון למנוחות: מה אומרים על ילדה בת ארבע?
דוברות מואז שומרון, צילום: דוברות מואז שומרון

מאות אנשים ליוו היום (ד') בצהריים את הילדה אדל ביטון שנפטרה שנתיים לאחר שנפצעה אנושות בפיגוע, לאחר דלקת ריאות שהסתבכה. המלווים נענו לקריאתה של אדווה ביטון להגיע ללוויה, שנערכה ביישוב יקיר למרות שאין במקום בית עלמין.

"אנחנו נפרדים ממך בטרם עת. נשמה כל כך גדולה בגוף קטן”, אמר יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין בהספדו. "בחייך הקצרים נתת לנו שיעור גדול עם הורייך. אמך ואת נקלעתן לפיגוע אבנים, ההורים לא ויתרו ונלחמו על הסיכוי להשתקם. האמנו שתחזרי למסלול חיים תקין. השיעור הזה של אהבה ללא תנאי נגדע באופן לא צפוי. כל כך רצינו והתפללנו והנה אנחנו נאלצים לסכם את תמצית חייך. אני מצדיע להורים על הפרק המאלף שלימדתם את כולנו. אדל, יגידו לך שלא זכית לבת מצווה, חתונה, לגדל ילדים, אבל זכית לאחד את עם ישראל", עוד הבטיח כי קברה יאושר על ידי הממשלה.

(צילום: דוברות מואז שומרון)

"איך מספידים תינוקת בת 4?”, שאל הרב אהרון כהן, רב היישוב יקיר. "מה מספרים עליה? על החיוך המתוק שלה? יש ילדים קדושים, השאלה היא לא מה עשו בחיים אלא מה גרמו לעם ישראל לעשות. אדל הספיקה להשפיע יותר מאנשים רבים בכל חייהם. היא עוררה אותנו לחיבור חזק לעם ולארץ. אדל לא מתה מסיבוך אלא ממחבל שהחל את רציחתה לפני שנתיים".

"כולנו מתייצבים, ימין ושמאל, אלו שבעד ואלו שנגד, ואדל הקטנה מרכזת את כולם”, אמר רב השומרון הרב אליקים לבנון בהספדו. "כולם צריכים להבין שאבן זה נשק קטלני, גם אם זה לוקח שנתיים. אנחנו לא צמאי נקמה, אנחנו צמאי חיים. אבל כדי לתת חיים צריך גם לדעת להרים את יד הנקמה. לא של אנשים פרטיים אלא של המנהיגים. נקמה היא מילה מכובדת מאד כשמדובר במדינה שנלחמת על חייה. מי שלא מרגיש את האבנים יכול לקרוא להם חפצים מעופפים אבל אלו אבני מוות".

(צילום: דוברות מואז שומרון)

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט: "מה אומרים על קבר של ילדה בת 4? חצי מחייה למדה ללכת וחצי שני ניסתה לחזור ללכת. חצי מחייה למדה לצחוק וחצי שני ניסתה לחזור לחייך. אני רוצה לדבר על האהבה שאדל זכתה לה מעם ישראל, מהמשפחה ומהחברים. ראיתי משפחה לוחמת לחיים ולשפיות, אמיצה ואופטימית".

"זכית לאהבה בארבע שנים שאנשים לא זוכים ב-40 שנה. קיבלת עוד שנתיים של חיוך. נתת לנו שיעור בפרופורציות. מאבק ההישרדות של אדל נגמר, הפסדנו בו, וכולנו בוכים. גם השמיים בוכים. המאבק ההרואי של אדל הוא על השמחה, ובקרב הזה אנחנו מנצחים. אדל היא חלק משרשרת הדורות הנצחית. מאברהם, יצחק ויעקב, דרך החשמונאים, שרה גיבורת ניל"י, חנה סנש, יוני נתניהו, רועי קליין, עמנואל מורנו ואת, אדל הקטנה. אנחנו עם הנצח".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/218201521431.mp4[/embed]