מאבק בשכונת ארנונה כנגד שיעורי הנהיגה בשבתות

מורי הנהיגה בעיקר הערבים מתלוננים כי בחודשים האחרונים הם מותקפים כאשר הם עוברים בשכונה הירושלמית הוותיקה במהלך השבת זאת למרות שהתמרור שאוסר שיעורים כאלו בשבת הוסר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/09/15 12:27 ז בתשרי התשעו

מאבק בשכונת ארנונה כנגד שיעורי הנהיגה בשבתות
Eddau~commonswiki, צילום: Eddau~commonswiki

האם ישנה מלחמה נגד מורי הנהיגה הערבים בשכונת ארנונה? המורים הערבים דיווחו ל'ידיעות ירושלים' על בלוני מים שנזרקים לעברם ומסכת איומים קבועה שהם נאלצים לספוג.

תחילת הסיפור לפני כחודשיים, אז נתלה בכניסה לשכונה תמרור האוסר על קיום שיעורי נהיגה בשבתות. המורים הערבים, שהם היחידים שמקיימים שיעורי נהיגה בשבת, טענו שהשלט מכוון ישירות נגדם ופנו בנושא לעירייה, שהחליטה לשנות את התמרור ולאסור על קיום שיעורי נהיגה בכל ימות השבוע בשעות העומס של הבוקר והצהריים, זאת על פי הטענה שעודף המכוניות של שיעורי הנהיגה מכבידים על הכבישים בשכונה הוותיקה והצרה.

אלא שלמרות שינוי התמרור, מורי הנהיגה מדווחים כי המצב בשטח לא השתנה, אלא רק החמיר. "רציתי להיכנס לשכונה והיה שם תושב שעמד בכביש באמצע הצומת, החזיק חפץ באוויר והכריח אותי לפנות שמאלה", סיפר אחמד, אחד מהמורים. "הוא אמר לי 'אל תבוא לאזור הזה. לך תלמד בשכונה שלך אוי ואבוי לכם אם תמשיכו לבוא לכאן' והתחיל לאיים. אנחנו לא מזיקים ולא מפריעים לאף אחד. אנחנו בסך הכל רוצים להתפרנס וזה פוגע בנו".

מי שעומד בראש המאבק מצד המורים הערבים הוא אקרם טוטא, שמספר כי בשבת האחרונה ספג בלוני מים שנזרקו על רכבו, הוטרד על ידי תושבים שלא נתנו לו לעבור וספג אמירות בוטות. "עד עכשיו בחרנו לא לפנות למשטרה כדי לא להלהיט את הרוחות, אבל ייתכן שכעת לא תהיה לנו ברירה", הוא אמר השבוע.

לטענת המורים עד הצבת השלט לא היו בעיות בין התושבים למורים ולמרות שהשלט הוחלף עדיין התושבים נאבקים במעבר רכבי ה'למד' בשכונה.

מורי הנהיגה זועמים לא רק על נושא השבת, כי אם גם על התקנה שמגבילה את השעות בהן הם יכולים להסתובב בשכונה, "העירייה יצרה פה תקדים. מחר יכולים לבוא תושבי קטמונים, קטמון, גילה, הר חומה ולהגיד לעירייה שגם הם מבקשים לאסור על רכב לימודי נהיגה להסתובב בשכונה. תושבי בקעה כבר הגישו בקשה כזו. אז אולי אני אתחיל ללמד נהיגה מהבית בהתכתבות?", אומר ל'ידיעות' בועז, מורה לנהיגה בעיר. "חשוב לציין שלמעשה לא אנחנו יוצרים את הבעיה בארנונה. יש שם את אותם הפקקים כל בוקר גם בלעדינו".

העירייה מסרה בתגובה: "פרקי הזמן המצוינים בתמרורים נקבעו במטרה לשמר את רווחתם של התושבים ואיכות חייהם במהלך כל ימות השבוע. מדובר בפרקי זמן תחומים, אשר נועדו לאפשר את חופש העיסוק של מורי הנהיגה מצד אחד, ולשמור על איכות חיי התושבים מן הצד השני".