לשנה הבאה באוניברסיטת אריאל

היא עדיין לא אוניברסיטה, אבל באריאל כבר חוגגים עם נתונים המצביעים על שביעות רצון גבוהה בקרב הסטודנטים – יותר מכל אוניברסיטה אחרת. נתון מפתיע: רק 15% מהסטודנטים מתגוררים ביו"ש

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/10/12 16:58 ה בחשון התשעג

לשנה הבאה באוניברסיטת אריאל
מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa

המרכז אוניברסיטאי באריאל עדיין ממתין לקבלת התואר "אוניברסיטה", אך בסקר שביעות הרצון שערך מכון "מאגר מוחות" עבור התאחדות הסטודנטים, הוא כבר הספיק לעקוף את כל האוניברסיטאות האחרות. המרכז האוניברסיטאי באריאל קטף את המקום הרביעי בסקר שביעות הרצון שנערך בין כל מוסדות האקדמיה בארץ. אריאל, שקיבל ציון ממוצע של 3.91 מתוך 5, הותיר את כל שאר האוניברסיטאות מאחור. את המקומות הראשונים קיבלו הבינתחומי בהרצליה, מכללת סמינר הקיבוצים, ומכון ויצמן למדע.

על רמת הקורסים קיבלו באריאל ציון של 4.04, טיב הוראת המרצים הסתכם בציון של 3.91 וגם יחס המרצים לסטודנטים הגיע ל-4.07. שביעות הרצון הכללית מאיכות ההוראה הגיעה ל-3.43 ועל תכנית הלימודים לתואר המליצו התלמידים בדירוג של 3.66. שביעות הרצון הכללית של הסטודנטים, אם תהיתם, עומדת על ממוצע של 4.05.

את השנה החלו היום באריאל 10,750 סטודנטים אותם ילמדו כ-300 אנשי סגל. על אף שהמרכז ממוקם מחוץ לקו הירוק, מרבית הסטודנטים באריאל מגיעים דווקא ממרכז הארץ, כשרק 15% מהם מתגוררים ביהודה ושומרון.

מתוך כלל הסטודנטים, באריאל לומדים 530 ערבים ישראלים שהעדיפו להותיר את הפוליטיקה בצד ואשר מהווים 5% מכלל הסטודנטים. סטודנטים במרכז מספרים על יחסים טובים ושיתופי פעולה לא מעטים בין הסטודנטים הערבים לאלה היהודים.

במרכז באוניברסיטאי באריאל נהנים לספר על מגמות ההתרחבות במקום, מה שאילץ את המרכז לפתוח כבר בשנה הבא מתחם מעונות חדש שיאכלס כ-800 סטודנטים נוספים, לצד המתחם הקיים בו מאוכלסים כיום כ-1,800 סטודנטים. בהקשר זה, אם אריאל תקבל את האישור הסופי לאוניברסיטה, היא תהיה לאוניברסיטה עם המעונות הזולים ביותר עבור הסטודנטים.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן