לרב הכותל והמקומות הקדושים אין תעודת רבנות

הרב שמואל רבינוביץ שאחראי על מתחם הכותל והמקומות הקדושים לא נבחן מעולם במבחני הרבנות. מלשכתו נמסר בתגובה: "הוא הוסמך לרבנות על ידי הגרש"ז אוירבעך. בזמנו זה מה שנדרש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/16 10:38 כג בסיון התשעו

לרב הכותל והמקומות הקדושים אין תעודת רבנות
Shmuelxq-cc-by-sa, צילום: Shmuelxq-cc-by-sa

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, בכלל לא נושא עליו תעודת רב ואף פעם לא נבחן במבחני רבנות. רבינוביץ התחיל לשמש כרב המקומות הקדושים בגיל 25 בלבד, וחמש שנים לאחר מכן קיבל לידיו את רחבת הכותל המערבי מבלי שעשה שום הכשרה רבנית מוקדמת. כך נחשף היום בגל"צ.

הוא מתפקד כרב המקומות הקדושים בתור "הממונה על המקומות הקדושים", כלשון החוק. משפט זה מאפשר לו לכהן בתפקיד בתור מנהל המקום, אך הוא משתמש בו כרב. אין בתוקף סמכותו של אחראי הכותל לקבל החלטות הלכתיות והוא אמור להיות כפוף לרבנות הראשית, מה שבפועל לא קורה, כפי שאומרים בכירים המקורבים לרבנות הראשית.

מלשכת הרב רבינוביץ נמסר בתגובה: "לרב הכותל המערבי יש סמיכה לכהן כרב מרבנים רבים, ובהם גדולי פוסקי הלכה ובראשם מר"ן, פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל. בזמנו זה מה שנדרש לכהן בתפקידו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן