לראשונה מריחואנה כשרה

איגוד הרבנים האורתודוקסי בארה"ב יעניק חותמת כשרות למריחואנה רפואית: "שימוש בקנאביס רפואי לא צריך להיחשב כחטא אלא כמצווה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/12/15 12:52 יט בטבת התשעו

לראשונה מריחואנה כשרה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חברה מניו יורק תשווק את המריחואנה הכשרה הראשונה בעולם שתעלה למדפים למכירה באופן חוקי. איחוד הרבנים האורתודוקסים של ארה"ב אישר לשימוש את המריחואנה הרפואית, כך הודיעה חברת "ויראו" בהודעה לתקשורת.

חברת ויראו היא אחת מחמש חברות לאספקת מריחואנה רפואית שנבחרו לפעול במסגרת תוכנית המריחואנה הרפואית של מדינת ניו יורק, שתיכנס לתוקפה בחודש הבא. אף אחת מהחברות האחרות לא תוכל להשיק מוצר כשר אחר מטעמה, אלא רק ויראו.

הרב מנחם גנק, מנכ"ל מחלקת הכשרות של איגוד הרבנים, אמר כי מוצרי הקנביס הרפואי של החברה הנו יורקית, "פותחו כדי להקל על כאב וסבל בתיאום עם מדיניות החמלה של מדינת ניו יורק". עוד נמסר בהודעה כי "שימוש במוצרי קנאביס רפואי מומלצים על ידי רופא לא צריך להיחשב כחטא, אלא כמצווה".

הרב משה אלפנט, בכיר באיגוד האורתודוכסי (OU - Orthodox Union), המפעיל את תאגיד הכשרות הגדול בעולם - אמר כבר בתחילת שנת 2015 למגזין היהודי, הג'ואיש דיילי פורוורד, כי נערכו "שיחות מקדימות" עם מספר חברות המעוניינות בקבלת הכשר למריחואנה רפואית שהן מגדלות ומשווקות.

ויראו צפויה לפתוח ארבעה דוכני מכירות קמעוניות של מוצרי מריחואנה רפואית בינואר, בהם שניים באזור העיר ניו יורק בארצות הברית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן