לראשונה: מיון מקצועי-מקוון לכלל המתנדבים לשירות הלאומי

על פי הרפורמה החדשה שיוצאת לדרך, עמותות השירות הלאומי יעלו שאלון אחיד לאינטרנט, אשר יכוון את המתנדבים לתחום השירות המתאים להם לפי העדפותיהם וכישוריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/13 14:27 כא בסיון התשעג

לראשונה: מיון מקצועי-מקוון לכלל המתנדבים לשירות הלאומי
ששון תירם, צילום: ששון תירם

מהפכה מקצועית בשירות האזרחי-לאומי: כחלק מהמהפכה אותה מובילה מנהלת השירות האזרחי-לאומי בראשותו של המנכ"ל, שר-שלום ג'רבי, יופעל, על פי התוכנית, בשנת השירות הקרובה מיון מקצועי אינטרנטי לכלל המתנדבים בשירות האזרחי-לאומי.

בישיבה שהתקיימה השבוע במנהלת השירות האזרחי-לאומי בהשתתפות גורמי המקצוע במנהלת ונציגי חברת המיון "תנופה", אשר נבחרה להפעיל את היוזמה עבור המנהלת, סוכם על אופן ביצוע תהליך המיון האינטרנטי, אשר יקל משמעותית על מתנדבי השירות האזרחי-לאומי בבחירת תחום השירות.

במסגרת התהליך, יעלה באתר עמותות השירות הלאומי שאלון אחיד של מנהלת השירות האזרחי-לאומי לכל מחפשי השירות, באמצעותו הם יכוונו לתחום השירות המתאים להם על פי העדפותיהם וכישוריהם. לאחר מילוי השאלות ורישום נתוני המתנדב בבסיס הנתונים שיועבר למנהלת, יקבל המתנדב סיסמה אותה יוכל למסור לאחת מעמותות השירות האזרחי-לאומי, שתמשיך בתהליך המיון והקליטה שלו לשירות.

השיטה צפויה לחולל שינוי משמעותי בתהליך מציאת מקום שירות. עד היום, תהליכי הרישום והקליטה של המתנדבים לוו לא אחת במכשולים רבים. הם הגיעו לעתים רבות למקומות שאינם תואמים את אופיים וכישוריהם, מה שהביא פעמים רבות לנדידה מוגזמת בין מקומות שירות ואף לנשירה של מאות מתנדבים בכל שנה ממקומות שירותם. כמו כן, הם נדרשו לנסיעות רבות על חשבונם ולהפסד ימי לימודים שלא לצורך, ונאלצו להתמודד עם בעיות טכניות רבות באתרי האינטרנט שיועדו להרשמה.

השיטה החדשה תקל משמעותית גם על העמותות המפעילות את השירות האזרחי-לאומי. לעמותות תינתן גישה לנתוני מתנדב ספציפי מרגע שהסיסמה שקיבל תימסר להן על ידו. במידה שפנה המתנדב לכמה עמותות ומסר להן את סיסמתו, תוכל כל אחת מהן לעיין בנתוניו ותזין את סטטוס הטיפול בו בכל שלב. מרגע שנחתם חוזה בין המתנדב לעמותה ספציפית, תיחסם הגישה לנתוני המתנדב לעמותות אחרות עמן הוא נמצא בתהליכים.

שר הכלכלה והממונה על השירות האזרחי-לאומי, נפתלי בנט, ציין כי ”אנשי השירות הלאומי הם צבא המתנדבים של העם והם צריכים לקבל טיפול ויחס לא פחות מחיילי צה"ל. מהפכת הבירוקרטיה הזאת אכן מבורכת וזאת כי בסופו של יום כולנו יודעים שהמהות מושפעת מהצורה ומהנגישות. השירות האזרחי הוא חוד החנית של העשייה החברתית בישראל ובשל כך הוא צריך לקבל את הטיפול הטוב ביותר. גם במשרד הדתות לקחנו על עצמנו לעשות מהפכת שירות לציבור ולעודד הסרת חסמים. זה נכון בתחומים רבים וזה נכון גם כאן. אני מברך את שר-שלום ג'רבי שממשיך עשייה פורייה ומבורכת ואני סמוך ובטוח שהוא כבר עסוק ברפורמות הבאות".

שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, הוסיף כי "זהו צעד נוסף במהפכה אותה אנו מובילים כבר תקופה ארוכה לשיפור מערך המיון והשיבוץ לשירות, בעקבות הטענות המוצדקות שעלו בעבר. אני מקווה שצעד זה, בשיתוף עמותות השירות הלאומי ובתמיכת השר הממונה, שר הכלכלה נפתלי בנט, יחד עם הצעדים הנוספים שכבר יושמו עד כה, ישפר באופן משמעותי את תהליך ההצטרפות לשירות הלאומי, לרווחת המתנדבים והמתנדבות".