לראשונה מזה עשור: הר הבית ייסגר לכניסת יהודים למשך שבועיים

מפקד יחידת המקומות הקדושים במשטרה, אבי ביטון, הודיע כי ההר יהיה סגור לכניסת יהודים במשך שבועיים לפחות. הסיבה: מתפרעים מוסלמים החלו ללון בהר הבית, כדי למנוע בגופם כניסת יהודים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/07/13 10:04 כד באב התשעג

הר הבית ייסגר לכניסת יהודים למשך כשבועיים, כך הודיע היום (ד‘) מפקד יחידת המקומות הקדושים במשטרה, אבי ביטון. סגירת המתחם התקבלה לאחר שבמשטרה הבינו כי המוסלמים המתפרעים נגד יהודים החלו ללון במקום.

החל מתחילת החודש ניסו קבוצות של מוסלמים למנוע באלימות את כניסתם של יהודים להר הבית. המשטרה לא הצליחה להתמודד עם המתפרעים המוסלמים, ופעם אחר פעם עמדה מולם חסרת אונים. כעת מתברר שהמשטרה קרסה לגמרי במשימתה וכשלה במאמציה לשמור על הסדר בהר הבית.

בעקבות התפרעויות אותם מוסלמים במקום, סגרה המשטרה את ההר ליהודים מספר פעמים. גם כאשר שערי ההר נפתחו לתיירים, הפלתה המשטרה את היהודים במשך ימים רבים, מנעה מהם לבקר בכל מתחם ההר, והוציאה את היהודים מן ההר מיד עם כניסתם, דרך השער הסמוך לשער הכניסה. אפילו בתשעה-באב עצמו סגרה המשטרה את ההר לכניסת יהודים. בכל הפעולות הללו נקטה המשטרה למרות שהן מנוגדות לחוק חופש הגישה למקומות הקדושים, ולחוק האוסר פגיעה ברגשי דת. ח"כים שהגיעו לעליה בהר נחסמו אף הם בניגוד לחוק חופש התנועה לח"כים. פמליית סגן שר החוץ זאב אלקין גורשה על ידי המשטרה מן ההר בעיצומו של הביקור, עקב התפרעות מוסלמים נגדו.

בסוף השבוע שעבר הודיעה המשטרה כי החל מיום ראשון השבוע, הסדר בהר הבית יחזור לתיקונו. ואולם, המוסלמים שראו את המשטרה שאינה מטפלת במפרי הסדר שבהם אלא מגרשת מהמתחם את היהודים, למדו את השיטה. בסוף השבוע הזמינה קרן אל אקצה של התנועה האיסלמית את הצעירים לבוא בהמוניהם ללון בהר הבית במשך עשרת הימים האחרונים של חודש הראמאדן, ועל ידי כך למנוע בגופם את כניסת היהודים למקום הקדוש. המשטרה התקפלה.

במטה ארגוני המקדש אומרים היום כי ”בושה גדולה עולה מהתנהלות ממשלת ישראל והמשטרה ואפסית ידם בחודש האחרון בהר הבית. למרות אזהרותינו ומחאותינו, חולשה גוררת חולשה, והמוסלמים הפעילו יותר ויותר אלימות, עד שניצחו וקיבלו פרס על הטרור שהפעילו בהר הבית בהתנפלותם על כל יהודי שעלה לבקר במקום הקדוש“.

במטה טוענים כי ”האחריות לתבוסתניות הנוכחית בהר הבית, מוטלת לפתחה של הממשלה ושל היהודים אשר כפות רגליהם לא דורכות במקום הקדוש. אנו קוראים לשרי הממשלה להתעשת ולפתוח מיידית את הר הבית לביקורי יהודים בכל שעות היממה. ולאותם יהודים להצטרף לעלייה בהר ה' ולעמידה יהודית במקום קדשו“. בכוונת המטה לקיים בבוקר יום רביעי הבא, בשעה 7:30, עצרת מחאה גדולה בכניסה להר הבית, בהשתתפות רבנים ח"כים ואישי ציבור.