לראשונה מזה כחצי שנה: וועדת לוי תתכנס ותדון בשינויים בחוקה

פרסום ראשון. באמצע יוני תתכנס וועדת לוי לראשונה זה כחצי שנה, ותדון בשינויים בחוקת הבית היהודי. גורמים בוועדה מספרים על ניסיונות למנוע התכנסות הוועדה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/06/15 09:37 יז בסיון התשעה

לראשונה מזה כחצי שנה: וועדת לוי תתכנס ותדון בשינויים בחוקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לראשונה זה כחצי שנה, ובעקבות לחץ כבד מצד גורמים בוועדה, תתכנס וועדת לוי לדון בשינויים בחוקת הבית היהודי, כך נודע ל'כיפה'. הוועדה, אשר קמה בעקבות הסערה סביב החוקה החדשה של הבית היהודי מתעתדת לדון בנושאים מהותיים בחוקה, בין היתר בסמכותו של יו"ר המפלגה לשריין חברים ברשימת הבית היהודי על מנת למנוע המצב בו מוצנח מועמד אשר לא מתאים לאופי המפלגה.

בנוסף מתכוונים ככל הנראה בוועדה, שתתכנס אם הכל ילך כמתוכנן ב-18 ביוני, לדון בשאלת זהות הממנה מנכ"ל למפלגה, זאת בעקבות טענות מצד חברי מרכז הבית היהודי אשר טענו להתנהלות לא תקינה בין מנכ"ל המפלגה ניר אורבך לבין הסניפים השונים וטענות על ניתוק מהשטח בבחירות האחרונות.

גורמים עמם שוחחנו סיפרו על ניסיונות לעכב התכנסות הוועדה, זאת למרות הדרישה החד משמעית מצד חברי מרכז הבית היהודי לשנות את החוקה, אשר מאפשרת ליו"ר המפלגה להצניח מועמדים מטעמו, דבר אשר הביא את פרשת אלי אוחנה. לדברי הגורמים רק לאחר שהרב יצחק לוי איים כי הוא יכנס מסיבת עיתונאים אם לא יאפשרו כינוסה של הוועדה, הסכימו המתנגדים לקיומה.

לא ברור כלל מה תהיה סמכותה בפועל של הוועדה לשנות נושאים בחוקת הבית היהודי, שכזכור עברה ברוב מוחלט בוועידת הבית היהודי כחצי שנה קודם לבחירות, אך ברור כי חברי המרכז אשר סוברים כי בנט עשה שגיאות מהותיות במערכת הבחירות, שעלו לבית היהודי בלפחות 4 מנדטים, מאמינים כי חייבים לעשות שינויים בחוקה על מנת למנוע שגיאות כאלו בעתיד.

לא ידוע עדיין כמה זמן יידונו חברי וועדת לוי, אך ככל הנראה יצאו מטעם הוועדה החלטות חותכות לגבי שינויים בחוקת הבית היהודי.

כזכור, בספטמבר 2014, התקיימה וועידת הבית היהודי, בה אושרה החוקה החדשה אשר איפשרה לבנט לקבל החלטה לגבי שריונים ושינוי מקומות ברשימת הבית היהודי לכנסת. רגע לפני הוועידה נפגשו בנט ומתנגדי החוקה והגיעו לפשרה בנושא. על פי הפשרה הוקמה וועדה שהורכבה משבעה חברים, בראשה עומד יו"ר המפד"ל לשעבר הרב יצחק לוי. על פי ההצעה הראשונית הוועדה הייתה אמורה לדון בנושא החוקה בחודשים לאחר אישורה ולהגיש המלצותיהם, אך בעקבות היציאה לבחירות הכלליות הדבר נדחה עד עתה.