לראשונה: יום העלייה בכנסת

ראש הממשלה אמר אמש בטקס המרכזי בבנייני האומה כי "בעבר הרגישו מיליוני יהודים בעולם שהם נתונים בסכנה, והיום הם באים כי טוב לחיות פה, וכי זוהי הארץ שלנו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/11/16 14:33 ח בחשון התשעז

לראשונה: יום העלייה בכנסת
עמוס בן גרשום, לע"מ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אמש התקיים טקס לכבוד "יום העלייה" השנתי בבנייני האומה בירושלים. זוהי השנה הראשונה בה יום העלייה מצויין בכנסת במסגרת "חוק יום העלייה" שעבר במליאת הכנסת ב-21 ביוני השנה.

"מטרת הצעת החוק לקבוע יום ציון שנתי להכרה בחשיבותה של העלייה לארץ ישראל כבסיס לקיומה של מדינת ישראל, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב־תרבותית" נכתב בהצעת החוק, שיזם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. "החוק המוצע נועד לתרום להטמעה בקרב הציבור של ערכה וחשיבותה של העלייה לחיזוקו של עם ישראל ולביסוסה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". יום העלייה נקבע לתאריך ז' במרחשון, אז על פי המסורת, עזב אברהם אבינו את חרן לארץ כנען.

בטקס המרכזי שנערך אמש בבנייני האומה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ועולים במסגרת "גרעין צבר".

"העלייה לישראל מוסיפה להיות גורם מפתח בהבטחת קיומנו ועתידנו" אמר נתניהו. "בעבר הרגישו מיליוני יהודים בעולם שהקרקע נעה מתחת לרגליהם, שהם נתונים בסכנה. היום קהילות שלמות פתוחות לקלוט מסר ציוני חדש שקשור בעוצמתה של מדינת ישראל. אני חוזר ואומר, פעם באו כי היה להם רע לחיות שם, והיום הם באים כי טוב לחיות פה, וכי זוהי הארץ שלנו, של כל אחד ואחת מכם".

"ערכיה של מדינת היהודים הדמוקרטיים, כוחנו הצבאי, כוחנו הכלכלי, הדבקות שלנו בקדמה, החדשנות הטכנולוגית והמדעית - כל אלה מושכים לישראל מאות עולים שכל אחד ואחת מהם תורמים לחיזוק אותם ערכים ואותם כוחות".

ח"כ מיקי זוהר אמר השבוע כי "חוק יום העליה, המבוסס על העליה הראשונה לארץ בהנהגת יהושוע בן נון, מחזק את זכותנו על הארץ הזאת מול הארגונים הפרו פלסטינים ומול כל הארגונים המבקשים לנתק את הקשר המיוחד שבין עם ישראל לארצו".

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)