לראשונה: הרבנות בירושלים קנסה מסעדות "כשרות ללא תעודה"

שתי מסעדות נקנסו בסך של 3,000 שקלים לאחר שהציגו את עצמן כמסעדות כשרות שפועלות ללא תעודת כשרות. בעלי המסעדות: נלך לבית המשפט, הרבנות מתנכלת לנו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/11/12 13:28 א בכסלו התשעג

לראשונה: הרבנות בירושלים קנסה מסעדות "כשרות ללא תעודה"

אגף הכשרות של הרבנות הראשית בירושלים החל הבוקר בחלוקת קנסות למסעדות המציגות עצמן כ"כשרות ללא תעודת כשרות". המסעדות שנקנסו הן טפולינו שבשוק מחנה יהודה, שנקנסה בסך של 2,000 שקלים, ומסעדת קרוסלה שנקנסה בסך של אלף שקלים.

טפולינו וקרוסלה הן מהמסעדות המובילות של מאבק ה"כשרות ללא תעודה" ואירועי "משגיח לא בא" של התנועה הירושלמית במחאה על איומי הרבנות על מסעדות כשרות ללא תעודה. שי גיני, מבעלי טפולינו, אמר כי "יש כאן התנכלות ונקמה של הרבנות בנו ללא כל הצדקה ובסיס משפטי". עו"ד אביעד הכהן ייצג את שתי המסעדות, ואת כל מי שיצטרף לרשימה השחורה של הרבנות. שתי המסעדות ידרשו להישפט ואין בכוונתן לשלם את הקנס.

פקחים מטעם הרבנות הזהירו כבר לפני כשבועיים בעלי עסקים בירושלים מהצגתם כעסקים כשרים. מפקח מטעם הרבנות הראשית הגיע לכחמישה בתי עסק בירושלים, מסעדות ובתי קפה, והזהיר אותם כי בכך שהם מציגים עצמם ככשרים הם למעשה עוברים על החוק ועל כן צפויים לקנסות.

על פי חוק איסור הונאה בכשרות, בעלי עסקים אינם יכולים להציג עצמם ככשרים ללא אישור רשמי מהרבנות הראשית לישראל. החוק תקף לא רק כלפי שלטים ומודעות שנתלים בבתי העסק אלא גם בפרסומים שונים באינטרנט. ברבנות טוענים כי קיבלו באחרונה תלונות אנונימיות נגד התופעה, ולכן החליטו לעשות מעשה.

רפי יוחאי, הממונה על מחלקת איסור הונאה בכשרות ברבנות, אמר ל"הארץ" כי "אין רצון לכפות על בתי העסק תעודת כשרות כל זמן שהם לא מוצגים ככשר בכתב. פרסום בעיתון או בפלייר או באינטרנט ללא תעודה מטעם הרבנות כחוק מהווה עבירה. במקרה זה יינקטו אמצעים כנגד העבריינים בכל החומרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן