לקראת יום ירושלים: עשרות רבנים עלו להר הבית

את העלייה למקום הוביל הובילו הרב דב ליאור וח"כ אורי אריאל. לראשונה תודרכו המבקרים כי נאסר עליהם להוציא פתקים מהכיסים ואפילו לעצום עיניים. יהודה גליק: "נדרוש הסבר על ההנחיות החדשות"

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/12 10:40 כה באייר התשעב

לקראת יום ירושלים: עשרות רבנים עלו להר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

עשרות מרבני הציונות הדתית עלו היום (ה') להר הבית לקראת יום ירושלים ובראשם הרב דב ליאור וח"כ אורי אריאל. עם כניסתם של הרבנים למתחם הר הבית, הם עודכנו בהנחיות חדשות אותם מיישמת המשטרה במתחם, החל מהתקופה הקרובה.

על פי ההנחיות שנמסרו ל-30 הרבנים שהגיעו הבוקר למקום, חודדו ההנחיות בדבר האיסור על פולחן דתי במתחם, מעבר לתפילת ציבור האסורה במקום זה מכבר. הפעם תודרכו הרבנים כי אסור להם להוציא פתקים מהכיסים ואפילו "לעצום עיניים", וכי מי שיעשה זאת - יוצא מהמתחם. במטה המשותף לתנועות המקדש נמסר לכיפה כי זו הפעם הראשונה בה ניתנו הוראות כאלה.

יהודה גליק, דובר המטה המשותף לתנועות המקדש, אמר כי בכוונתו "לפנות עוד היום לשר לביטחון הפנים ולדרוש ממנו הסברים להוראות החדשות". גליק ציין כי הוא יבקש כי מעתה ואילך "יקבלו כל השוטרים הנכנסים להר הבית השתלמות בו יסבירו להם שהכניסה להר הבית אינה לשם כיף, אלא לשם קיום מצות מורא מקדש ומצות ראיית פני ה' במקום אשר בחר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן