למרות מחלתו: 6 שנות מאסר לאורי לופוליאנסקי

ראש עריית ירושלים לשעבר ומייסד יד שרה לכלא. השופט דוד רוזן גזר על אורי לופוליאנסקי 6 שנות מאסר בפועל, למרות שבעבר אמר כי הוא נוטה להקל בעונשו בשל מחלתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 10:04 כא בסיון התשעד

למרות מחלתו: 6 שנות מאסר לאורי לופוליאנסקי
עיריית ירושלים, צילום: עיריית ירושלים

ראש עיריית ירושלים לשעבר ומייסד יד שרה ילך לכלא. אחרי שנגזר על שורה של בכירים, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מאסר בפועל בפרשת הולילנד, גם על ראש העיר לשעבר אורי לופוליאנסקי נגזר מאסר בפועל, זאת למרות מחלתו.

השופט דוד רוזן הודיע הבוקר (ה') כי על לופוליאנסקי נגזרו שש שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בשלוש עברות של לקיחת שוחד. בנוסף נגזר עליו גם קנס של חצי מיליון שקל. בגזר הדין אמר השופט רוזן: "יש במעשיו של הנאשם כדי לקעקע אמון הציבור במנהיגיו". בצאתו מהאולם ציטט לופוליאנסקי מתהילים: "גם כי אלך בגיא צלמוות, לא אירא רע".

גזר דינו של לופוליאנסקי נדחה בחודש בעקבות מחלתו. בתחילת החודש אושפז לופוליאנסקי בבית החולים הדסה עין כרם, בעקבות מצבו הרפואי. בשלב הטיעונים לעונש אמר השופט רוזן כי הוא נוטה להקל בעונשו של ראש העיר ירושלים לשעבר בעקבות מחלתו ובשל העובדה שלא לקח את הכסף לכיסו אלא העביר אותו ליד שרה, אך כאמור גזר היום (ה') על לופוליאנסקי עונש כבד.

"בעבירת השוחד יש כדי להשחית", כתב השופט רוזן בגזר הדין. "מדובר באדם שעשה רבות למען הציבור ועשה צדקה ולא לקח לביתו, אולם לקיחת השוחד הגדילה את כוחו. דינם של בכירים צריך להיות חמור יותר. עבירות אלו ראויות לענישה שתשרש את הנגע שפשה בקרבנו".