למרות המצב המתוח בדרום: אלפי חניכי תנועות הנוער יצאו למחנות הקיץ

בעוד איום הרקטות מוחשי מתמיד, יצאו עשרות אלפי חניכי תנועות הנוער אריאל ובני עקיבא למחנות הקיץ. תנועת הנוער אריאל העתיקה את מחנה הקיץ מיער בן שמן לגליל המערבי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/08/14 14:23 יד באב התשעד

למרות המצב המתוח בדרום: אלפי חניכי תנועות הנוער יצאו למחנות הקיץ
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעוד איום הרקטות מוחשי מתמיד, ובדרום הירי כמעט ולא פוסק, יצאו החל מיום חמישי האחרון עשרות אלפי חניכי תנועות הנוער הדתיות אריאל ובני עקיבא למחנות הקיץ.

הנהלת תנועת הנוער אריאל החליטה לפני שבועיים על העתקת מחנה הקיץ מיער בן שמן ליער הזורע בגליל המערבי, זאת לאור המצב הביטחוני בדרום. על פי ההנהלה "ההחלטה התקבלה מתוך מטרה לנקוט בזהירות המרבית לטובת שלומם וביטחונם של אלפי החניכים שיפקדו השנה כמיטב המסורת את מחנות הקיץ של התנועה". עם זאת הם מבהירים כי על אף המתיחות הביטחונית, מספר החניכים שנרשמו למחנה הינו גבוהה ומעל למצופה.

"המחנה הינו חלק מהעשייה הענפה של התנועה במהלך השנה כולה לטובת הנוער בפיתוחו הערכי והחינוכי”, אמר מזכ"ל התנועה, יוסי ורדי. "רק במהלך מבצע איתן לבדו ולמרות המצב הביטחוני התנועה קיימה חידוני תנ"ך לנוער צעיר ביד בנימין בו הוכתרו חתני וכלות התנ"ך לשנת תשע"ד. בנוסף, התקיים שבוע התנדבות ארצי בו החניכים פעלו בתחומי חברה ורווחה בלמעלה מחמש עשרה יישובים וערים ממצפה רמון ועד צפת עם הפנים לעם ישראל. מספר הנרשמים הגבוהה למחנה מעיד כי אנו ממשיכים בעשייה בעוז".

האזינו ל'שיר המחנה' שהקליטו בנות תנועת הנוער אריאל

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/810201431433.mp3[/embed]

גם בני עקיבא החליטה להוציא לפועל את מחנות הקיץ למרות המצב הביטחוני. בתנועה מבהירים כי בני עקיבא כפופה להוראות משרד החינוך ופיקוד העורף, והוצאת החניכים למחנות נעשתה בהתאם להוראת חדר מצב פיקוד העורף וגורמי הביטחון.

"ההחלטה לקיים את המחנות בתקופה זו הייתה החלטה לא פשוטה", כתב מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג. "המערכה בדרום והנטייה להתכנסות בעת שכזו גרמו להתלבטויות רבות אך הרצון לשמור ככל הניתן על עורף חזק ועל חיי שגרה במהלך החופשה הובילו אותנו להחלטה לקיים את המחנות כמתוכנן, אני רואה לנכון להודות לפיקוד העורף, למשרד החינוך ולגורמים השונים שעמדו לצידנו וחזקו את ההחלטה ואני מקווה שהשקט והשלווה ילוו אותנו מכאן ואילך.אני מודה להורים הרבים שהביעו אמון בתנועה ורשמו את ילדיהם למפעלי הקיץ".