למרות הוזלת המחיר, בוועדת חינוך קוראים להשעות מסעות לפולין

למרות שבנט מבקש שזיכרון השואה לא יהיה לעשירים בלבד, בוועדת החינוך של הכנסת קוראים להשעות את יציאות התלמידים לפולין

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/02/16 11:37 כט בשבט התשעו

למרות הוזלת המחיר, בוועדת חינוך קוראים להשעות מסעות לפולין
Yossi Zeliger, פלאש 90, צילום: Yossi Zeliger, פלאש 90

למרות רפורמת הוזלת המחירים של שר החינוך נפתלי בנט, בוועדת החינוך של הכנסת קוראים היום (ב') להשעות את המסעות לפולין. עד אשר משרד החינוך ישיג שיוויון כלכלי, שיאפשר לכל תלמיד שירצה לצאת למסע, להצטרף לבני כיתתו ולא להישאר מאחור. כך אמר יו"ר וועדת החינוך, יעקב מרגי, בדיון על המסעות לפולין.

חבר הכנסת איציק שמואלי, פרסם בעמוד הטוויטר שלו כי "העובדה שיש נוער שלא יוצאים למסע לפולין בגלל שלהורים שלהם אין די כסף, אינה נותנת מנוח".

כזכור, לפני כחודש משרד החינוך הכריז על הוזלה משמעותית בעלויות של משלחות הנוער למחנות ההשמדה בפולין. על פי תוצאות המכרז, בממוצע יוזל המחיר שמשלם כל תלמיד ב-1,200 שקלים. ההוזלה התאפשרה בעקבות משא ומתן שקיימו במשרד החינוך עם ספקי השירות, במטרה להוזיל את העלויות הכרוכות בסיורי הזיכרון. במסגרת ההסכם הוחלט שמשרד החינוך הוא שיישא בעלויות המלווים, כשכל קבוצה תמנה 4 מלווים - בהם שני מורים, מדריך ומאבטח.

כך למשל, אם בעבר עלות המסלול הממלכתי הסתכמה ב-5,200 שקלים לשבעה ימים, במסגרת ההוזלה יעמוד מחירו על 4,338 שקלים. המסלול באורך 8 ימים הוזל מ-5,600 ל-4,550 שקלים.

שר החינוך נפתלי בנט בירך על המהלך. "אסור שזיכרון השואה יהיה לעשירים בלבד", אמר. "המטרה היא שיותר תלמידים ותלמידות יוכלו להשתתף במסע, ומי שלא יוכל, נעמיד לרשותו קרן מלגות מיוחדת לעניין". בנט ניצל את ההזדמנות בכדי להודות לשר החינוך הקודם שי פורן, שהחל במהלך להוזלת הטיולים.