למרות ההתנגדות: עו"ד הראל ארנון ייצג את המדינה בבג"ץ על ´חוק ההסדרה´

היועמ"ש של משרד המשפטים מתנגד אבל שרת המשפטים איילת שקד החליטה כי אין מניעה: עו"ד הראל ארנון ייצג את המדינה במקום היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדיון על ´חוק ההסדרה´

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/17 10:13 ח באדר התשעז

למרות ההתנגדות: עו"ד הראל ארנון ייצג את המדינה בבג"ץ על ´חוק ההסדרה´
צילום מסך, צילום: צילום מסך

למרות חוות דעתה של יועמ"ש משרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר, המתנגדת למינויו של עו"ד הראל ארנון לייצוג הממשלה על 'חוק ההסדרה' שרת המשפטים, איילת שקד, נותנת גיבוי מלא לעו"ד ארנון.

"עו"ד הראל ארנון ייצג את הממשלה בבגצ חוק ההסדרה. אין שום מניעה משפטית שיעשה כך, הוא האדם המתאים ביותר למשימה זו, מקצוען בתחום וליטיגטור מוכשר", צייצה הבוקר (שני) שקד בטוויטר.

ההתנגדות המשפטית מגיעה על רקע תשתית ראייתית נגד עו"ד ארנון שגיבשה המשטרה, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון, בעת שהיה עורך דינו של ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה שגם בעניינו גובשה תשתית ראייתית.

"יש לעמוד על כך שהחשדות המיוחסים לעו"ד ארנון נוגעים לעבודתו כעורך דין", כתבה היועצת המשפטית של משרד המשפטים עו"ד לאה רקובר, "רוצה לומר, קיים ציר מקשר מובהק בין התחום שבו פעל עוה"ד ארנון ולגביו התעוררו חשדות בדבר כשרות מעשיו, לבין התחום בו נבחנת אפשרות קבלת שירותיו של עוה"ד ארנון - בייצוג הממשלה בפני בית המשפט".

לפני כשבועיים פרסמנו בכיפה את הכוונה למנות את ארנון הראל במקום מנדלבליט על רקע סירובו של היועץ המשפי לממשלה, אביחי מנדלבליט להגן על חוק הההסדרה, שלו הוא מתנגד.

ארנון הראל נחשב כמומחה לדיני מקרקעין ביו"ש ואף ייצג את תושבי עמונה במהלך הבג"ץ בעניינם. הוא חיבר את הספר "דיני מקרקעין והמשפט הבינלאומי ביהודה ושומרון". את התמחותו עשה אצל נשיא בית־המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. במהלך דיוני הכנסת על חוק ההסדרה אמר: "אם הכנסת מנועה מלחוקק באיו"ש, גם בג"ץ, היונק את כוחו ממנה, חסר סמכות לדון במתרחש שם".