למרות הדחיה הורה בית המשפט על פינוי בית הכנסת בגבעת זאב

למרות שהפינוי שתוכנן היום נדחה על ידי בג"צ עד לאחר הדיון שיתקיים בשבוע הבא. המחאה התקיימה כמתוכנן ובית המשפט החליט בצער מהיר להורות הלילה על פינוי בית הכנסת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/08/15 09:22 כה באב התשעה

למרות הדחיה הורה בית המשפט על פינוי בית הכנסת בגבעת זאב
אילוסטרציה: הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: אילוסטרציה: הלל מאיר - סוכנות תצפית

הצהרים זה היה נראה כמו ניצחון זמני למתפללי בית הכנסת בגבעת זאב שעמד תחת סכנת הריסה, בג"צ דחה את הריסת בית כנסת, שלטענת ארגון "יש דין" נבנה על קרקע פרטית בבעלות פלסטינית. ביולי 2014 פסק בית המשפט כי על עמותת "איילת השחר" לפנות את המבנה, לאחר שלא הצליחה להוכיח כי רכשה את הקרקע, והורה להרוס אותו, אך מאז העניקו השופטים ארכה לביצוע הצו.

בימים האחרונים איימו מתפללים כי יתבצרו בבית הכנסת כדי למנוע את ההריסה, שהייתה אמורה להתבצע עד מחר בצהריים. במקביל פנו רבנים וחברי כנסת לראש הממשלה בבקשה כי יתערב בפרשה וימנע את הריסת בית הכנסת.

היום (א') החליטו השופטים להעניק למשיבים ארכה נוספת להוכיח את טענותיהם בטרם ייהרס המבנה, ולקיים דיון בעניין ב-17 באוגוסט. למרות ההחלטה של בג"צ הודיעה קהילת בית הכנסת כי העצרת שתוכננה להערב תתקיים כמתוכנן, זאת בשל הסכנה שעדיין מרחפת מעל בית הכנסת.

ואכן התברר שלדאגה הייתה סיבה אמתית, בית המשפט הורה הלילה על פינויו של בית הכנסת עד קודם לדיון שיערך בעניינו. בשלב זה הוצא ריהוט בית הכנסת כמעט ללא הפרעה והוא ייסגר על סוגר ובריח עד שיוחלט מה יעשה בעניינו. מתפללי בית הכנסת הזועמים טוענים כי בית המשפט מתעלם טוטאלית מכך שמדובר בבית כנסת, ובעובדה התמוהה שאין דורש לקרקע שהוחלט שהיא של פלסטיני.