למכירה: תכולת הבית של מוטי זיסר

איש העסקים הדתי מוטי זיסר, שירד מנכסיו, יקיים מכירה פומבית של מאות פריטים מהווילה שלו. בין היתר ימכרו: אולם קולנוע, כלי זהב וכסף ופריטים נוספים החל מעשרה דולרים ועד 3900 דולרים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/11/14 09:16 כ בחשון התשעה

למכירה: תכולת הבית של מוטי זיסר
כיפה, צילום: כיפה

איש העסקים הדתי מוטי זיסר יקיים רגע לפני פינוי הווילה שלו בפתח תקווה, מכירה פומבית של כל תכולתה, שמוערכת במיליוני שקלים.

כזכור, במאי 2014 אישר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב לבנק לאומי להשתלט על אחוזתו של מוטי וברכה זיסר בכפר גנים, זאת בעקבות קשיים כלכליים במסגרת רכישת חברת 'אי די בי' והסתבכות כלכלית במסגרת אחזקתו בקבוצת אלבית הדמיה. ביוני משך זיסר ערעור נגד מכירת הבית, והוא התחייב לעזוב אותו עד סוף חודש אוקטובר. לאחר מכן קיבל זיסר הארכה מסוימת לעזיבת האחוזה, המשתרעת על פני כשישה דונמים, כוללת מקווה, בית כנסת, אולם באולינג, אולם קולנוע פרטי וכן בריכה גדולה. המבנים בשטח האחוזה בנויים על כ-3000 מ"ר.

לקראת פינוי הווילה בהוראת בית המשפט יקיים זיסר מכירה פומבית של תכולתה. ב-4 בדצמבר יקיים זיסר תצוגה פתוחה לקהל של הפריטים, וחמישה ימים מאוחר יותר יקיימו בני הזוג זיסר את המכירה הפומבית בה ימכרו מאות פרטים שמחיריהם ינועו בין עשרה דולרים ל-3900 דולרים. בין היתר ימכרו שטיחים אוריינטליים, אולם קולנוע, כלי כסף וזהב, פריטים מהודו, כורסאות ונברשות.

כאמור, בשנים האחרונות נקלע זיסר לקשיים כלכלים זאת בעקבות רכישת "אי די בי" והסתבכות כלכלית במסגרת אחזקתו בקבוצת אלביט הדמיה, חברה העומדת כיום בעיצומו של הסדר חוב על סך שתיים וחצי מיליארד שקלים. אחוזת זיסר הנאמדת בשווי של 47 מיליון שקלים, שייכת לחברה פרטית של זיסר ממנה הוא שוכר את האחוזה. צעד זה נעשה על מנת להוזיל את עלויות המס. בנק לאומי כאמור, העניק לזיסר משכנתא על הקמת האחוזה אשר עומדת קיום על חוב של 17 מיליון שקלים.

לפני כשנה החלו בבנק לאומי בהליכי הוצאה לפועל על הבית לאחר שזיסר לא עמד בתשלומי המשכנתא. בשלב זה השופט מעכב את אישור מכירת יחידת הדיור של ילדיו של זיסר, שהציעו לרכוש את חלקם בבית, ואישר למכירה רק את חלקם של בני הזוג, זאת בשל טענות בנק הפועלים מנגד כי היחידות אינן שייכות לילדיו של זיסר וכן בשל רצון לבדוק האם יש להם את המקורות לתשלום המשכנתא. החלקות של הילדים הוערכו בכ-12 מיליוני שקלים.

מעבר למשכנתא, זיסר חייב לבנק סכום נוסף של 47 מיליון שקלים, זאת בעקבות עסקאות של קבוצת אלביט הדמיה שהייתה בשליטתו. שלושה חודשים לאחר שאיש העסקים הדתי איבד את השליטה בחברת אלביט הדמיה, בעקבות הסדר חוב עצום בו נעשתה תספורת של 1.8 מיליארד ש"ח לחובות החברה, איבד לפני מספר חודשים זיסר גם את השליטה באלביט הדמיה, מבחינה ניהולית.