למי קראתם פלגנים?

"ביומיים האחרונים כל המפד"לניקים של ´הבית היהודי´ מאשימים אותי ואת חבריי בפלגנות, ואני באמת לא מבין למה"

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 28/12/08 00:00 א בטבת התשסט

קוראים לי אוריאל, אני גר במעלה בנימין ג, ובבחירות הבאות אני עומד להצביע לאיחוד הלאומי שהתפלג בסוף השבוע מהבית היהודי. ביומיים האחרונים כל המפד"לניקים של הבית היהודי מאשימים אותי ואת חבריי בפלגנות, ואני באמת לא מבין למה.

בישוב שלי דווקא אין פילוגים. אמנם פרשנו לפני כמה שנים ממעלה בנימין ב, שפרש פעם ממעלה בנימין א אבל זה היה כל כך מזמן שאני כבר לא זוכר על מה היה הויכוח. היום בכל אופן אנחנו מאוחדים לגמרי, במעלה בנימין ג כמובן.

גם במוסדות החינוך שלנו אין פילוג. כל הילדים בישוב שלנו לומדים באותו תלמוד תורה. בנים ובנות לחוד כמובן, אבל באותה הרשת. נכון, יש גם כמה ילדים שנוסעים לישובים אחרים כדי ללמוד בתלמוד תורה אחר, אבל בתוך שטח הישוב שלנו אין מספר מוסדות, כך שגם בתחום החינוך אנחנו לא מפולגים.


בגלל שכל כך חשובה לנו האחדות, הקפדנו על כך שתהיה אצלנו רק תנועת נוער אחת שכולם הולכים אליה. לא מדובר כמובן בתנועת בני עקיבא ששם לא כל הסניפים מקפידים על הפרדה בין בנים לבנות. חוץ מזה שמענו שיש שם גם כל מיני רעיונות חברתיים חדשים שהכניסו להם השמאלנים, ולכן בחרנו בתנועת אריאל. בקיץ הילדים שלנו יוצאים למחנה משותף יחד עם ילדי סניף אריאל של מעלה בנימין ב. מאוד חשוב לנו שיצאו למחנה יחד עם ילדים אחרים כדי שיכירו גם כאלו שלומדים בתלמוד תורה מסוג אחר, ויצאו קצת מהבועה.

אנחנו בישוב גם קוראים את אותו עיתון. בתשע כמובן. פעם עוד היה כאן גם את העיתון בשמונה, אבל אז הם התחילו לפרסם טור שבועי של איזה רב ממלכתי מחבק קצינים, אז הפסקנו לקחת אותו בחינם, ועברנו כולנו לבתשע, שבו כל הכותבים תומכים בסרבנות, חוץ מאחד בעמודים האחוריים, אבל הוא רק כותב בדיחות, אז זה בסדר.

גם כולל אברכים יש לנו במעלה בנימין ג. כולל אחד כמובן. כל האברכים בישוב לומדים בכולל הזה, ששייך לישיבות הקו המקווקו. למי שלא יודע ישיבות הקו המקווקו פרשו לפני כמה שנים מישיבות הקו, ולא משנה כרגע למה. אצלנו בכל אופן כולם מזדהים לגמרי עם הקו המקווקו ולא עם הקו. אין מריבות ואנחנו מסתדרים מצוין אחד עם השני.

בבחירות הקרובות נצביע כולנו לאיחוד הלאומי. אנחנו שמחים שלמרות כל הקשיים, בסופו של דבר תקומה, מולדת, אח"י, קוממיות, התקווה, והאחדות הכוללת הצליחו להתאחד למפלגה גדולה אחת, ורק בגלל שכל כך חשובה לנו האחדות, נצביע להם כולנו.

בינינו, אני באמת לא מבין מי עומד להצביע לבית היהודי. שמעתי שבמעלה בנימין ב כולם מצביעים לארץ ישראל שלנו, שהצליחה לאחד את הרב ולפא עם ברוך מרזל, ובמעלה בנימין א עוד מתלבטים בין ארץ ישראל שלנו לאיחוד הלאומי. אז מי בדיוק יצביע לבית היהודי?


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368