למי קראתם גזענים?

לתנועת "רעננים" נמאס ממכבסת המילים של התקשורת. כעת, במחאה, היא מזמינה את הגולשים לכתוב מחדש את "המילון היהודי-ציוני המעודכן". מיהו גזען?

חדשות כיפה אורי פולק 07/12/11 11:23 יא בכסלו התשעב

למי קראתם גזענים?
יחצ, צילום: יחצ

מכבסת המילים של התקשורת מעוררת זעם כמעט יום-יומי בקרב אנשי הימין, שהחליטו לצאת במחאה אירונית, במסגרתה ייכתב מחדש "המילון היהודי-ציוני המעודכן".

המילון, אותו יזמה תנועת צעירי הציונות הדתית "רעננים", מזמין גולשים ברשתות חברתיות להצטרף לדף הרשמי של "רעננים" ולנסח מחדש מונחים וערכים "שזכו לשימוש מסולף בידי אנשי השמאל", כדברי אנשי התנועה.

את המילון כותבים למעשה גולשי הרשת, כשהניסוחים המוצלחים שיזכו למספר ה"לייקים" הגדול ביותר, יזכו לעיצוב מיוחד ויופצו ברחבי הרשת. ב"רעננים" מבטיחים גם שוברים לקניית ספרים ברשתות הספרים המובחרות, כתמורה לעורכים מובילים במילון.

וכך למשל הוגדר המונח "גזען" במילון החדש: "אדם ששונא את גזעו אך ורק בשל מוצאו הישראלי. מכוח שנאה זו הוא ימנע זכויות בסיסיות מבני גזעו עד כדי הבאתם לכדי מצב של סכנה קיומית. הגזען משויך למשפחת המזוכיסטיים ולוקה בתסמונת האישה המוכה. יימצא בדרך כלל באזורים מבודדים ומנותקים מהגיון בסיסי ומתהליכים ארוכי טווח".

אהוד גרנר, רכש רשת חברתית ב"רעננים", מסביר כי "נמאס לנו לשבת מהצד ולראות את הארגונים המתקראים 'זכויות אדם' מטיחים בנו האשמות שווא". הוא מתאר כיצד לקראת ההפגנה שקראה לעצירת ההגירה ההמונית של אלפי המסתננים מאפריקה, התייחסו אל המפגינים כגזענים. "אמרתי לעצמי, אנחנו פה הגזענים? מי שאיכפת לו מאלפי אנשים שאינו מכיר ובדרך מתעלם במזיד מהסבל והסיכון שהוא יוצר לעשרות אלפי אנשים אם לא לאומה שלימה, הוא האדם הנאור?", תוהה גרנר.