ליברמן החליט: הפנימיה הצבאית החילונית נשארת, הדתית תיסגר

שנה לאחר ההחלטה על סגירת הפנימיות הצבאיות שר הביטחון ליברמן משנה את החלטת קודמו, יעלון ומחליט: הריאלי בחיפה ימשיך לפעול, הפנימיה הצבאית באור עציון תיסגר. בנט בתגובה: "טעות ערכית קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/16 14:37 כח באב התשעו

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט כי הפנימיה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה תמשיך לפעול וכי הפנימייה הצבאית באור עציון תיסגר.

על פי ההחלטה, הפנימייה באור עציון תיסגר לאחר סיום לימודיו של המחזור האחרון שנקלט, והפנימייה בחיפה תקלוט גם תלמידים מן החינוך הציוני-דתי, לשלב ולהגדיל את מספר תלמידיה. ההחלטה התקבלה לאחר שמנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל׳) אודי אדם, הגיש את המלצותיו לאחר שבחן את הנושא ובשיתוף והסכמת צה"ל והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

ממשרד הביטחון נמסר כי ההחלטה התקבלה בהתאם לבדיקה שנעשתה ולאחר שנבחנו מספר חלופות. עם זאת הוחלט כי הפנימייה בחיפה תועבר לאחריות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ותנוהל על-ידי אזרחים.

השר בנט אמר בתגובה: "ההחלטה לסגור את פנימיית אור עציון היא שגיאה ערכית קשה. תמוה שדווקא מוסד מרכזי של הציונית הדתית מיועד לסגירה בעת הזו. פנימייה זו היא מכונת ערכים והקרבה למען המדינה, ואין להעלות על הדעת שהיא תיסגר".