ליברמן: בנט משקר, החלת ריבונות זה פופוליזם נטו

אביגדור ליברמן תוקף בחריפות את נפתלי בנט ואת תכניתו להחיל ריבונות ביו"ש. "נפתלי בנט זה באמת פופוליזם נטו. בלי קשר למציאות, בלי שום אחריות". הבית היהודי: לא שופטים אדם בשעת צערו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/02/15 14:33 יד בשבט התשעה

ליברמן: בנט משקר, החלת ריבונות זה פופוליזם נטו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החוץ אביגדור ליברמן עולה להתקפה ובמרכז המטרה עומד נפתלי בנט. בראיון ברדיו גלי ישראל תוקף ליברמן את תכנית בנט להחלת ריבונות ביו"ש, בנוסף מתייחס ליברמן בראיון, להמלצתו לנשיא בסיום הבחירות.

"בניגוד לאחרים אנחנו המפלגת ימין היחידה הקיימת בארץ, כל השאר או פופוליסטיים או אנשים שבאמת מקדשים את 'שב ואל תעשה ", פתח ליברמן את דבריו והוסיף "אני חושב שנפתלי בנט זה באמת פופוליזם נטו. בלי קשר למציאות, בלי שום אחריות, בלי שום יכולת לדבר על העובדות, פשוט פופוליזם נטו, אין מילה אחרת. כשהוא מדבר על החלת ריבונות, ברור לו שזה דבר בלתי אפשרי, שהוא הופך אותנו למדינה דו לאומית ולא מדבר על השלכות. אני לעולם לא שמעתי את נפתלי בנט אומר מה תהיה התגובה של האיחוד האירופי וארצות הברית על החלה חד צדדית של ריבונות ישראלית על יו"ש".

"האיחוד האירופי הוא השוק הגדול שלנו מבחינת היצוא והיבוא וגם ארצות הברית זה השוק השני, בסך הכל זה שישים וחמישה אחוז מהשוק של יצוא ויבוא של מדינת ישראל. אנחנו יודעים בדיוק מה תהיה תגובתם ולכן מי שמדבר על זה (החלת ריבונות ביו"ש) הוא פשוט משקר במצח נחושה, כי הוא יודע מה יהיו התגובות".

בתגובה לדבריו נשאל ליברמן האם נפתלי בנט משקר כשהוא מציג את התכנית שלו וענה בחיוב: "אין ספק! כי הוא יודע מה תהיה התגובה גם של ארצות הברית וגם של אירופה".

בנוסף, התייחס ליברמן לסוגיית המלצתו לנשיא בסיום הבחירות ואמר "אנחנו הולכים לימין בלבד. בניגוד לאחרים אנחנו לא החזרנו את חברון ולא הצבענו להתנתקות. ההתנתקות זה תוצאה של שיתוף פעולה בין ליכוד למפד"ל. זה שיתוף פעולה בין זבולון המר והליכוד של היום, חמישה שרים של היום הצביעו בעד ההתנתקות. אף אחד מישראל ביתנו לא הצביע בעד ההתנתקות. עמדתנו ברורה, אנחנו הולכים רק עם הימין. בימין יש הרבה מועמדים, יש יותר ממועמד אחד בימין..."

הבית היהודי בתגובה: "אנו חולקים על עמדתו של ליברמן שהגבול יעבור בכביש ש ומתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. אין שופטים אדם בשעת צערו"