ליברמן: ביום רביעי הקרוב ייערך שימוע לרב לוינשטיין

"פעמים כבר סלחנו ומרחנו": שר הביטחון לא נרתע מהביקורת נגדו. בשיחה עם מתגייסים טריים הוא אמר כי מעוניין לשמור על המכינה בעלי, אך לא רוצה לפגוע בערכי צה"ל. "מי שמגבה את הרב לוינשטיין מאיים על המכינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/17 14:16 כא באדר התשעז

ליברמן: ביום רביעי הקרוב ייערך שימוע לרב לוינשטיין
יחצ, צילום: יחצ

הרב יגאל לוינשטיין צפוי להגיע ביום רביעי הקרוב לשימוע במשרד הביטחון. כך אמר היום (א') הש ליברמן בשיחה עם מתגייסים בבקו"ם.

בשבוע שעבר הציב שר הביטחון אולטימטום לאחד מראשי המכינה בעלי, לפיו במידה והוא לא יתפטר מתפקידו, ישלל תקציב המוסד. בשיחה שקיים ליברמן עם מתגייסי חיל השריון החדשים בבקו"ם, הוא הבהיר כי הוא לא מחפש עימות אם הרב יגאל, אך הוא נחוש לשמור על ערכי צה"ל, "אנחנו רוצים לשמור על המכינה, אבל גם רוצים לשמור על ערכי הצבא".

בהמשך הוא אמר כי "כל מי שמגבה על הרב לוינשטיין צריך להבין שהוא מאיים על המכינה בעלי". לדבריו, "ההשתלחות נגד בנות ישראל לא במקום ולא נסבול את זה. צה"ל מציג את כל מגוון האפשרויות, מגדוד קרקל עד לנח"ל החרדי. כל אחד יכול למצוא את מקומו, בהנחה שהוא רוצה לשרת. פעמיים כבר סלחנו ומרחנו את הסיפור. פעם שלישית זה יותר מדי. מי שמגבה את לוינשטיין מקריב את המכינה שם".

יש לציין כי רבים תקפו את ליברמן על התנאי שהציב למכינה בעלי. שר החינוך נפתלי בנט כינה את כוונתו של שר הביטחון כ-"פטפטת ליברמנית טיפוסית". הרב אלי סדן אמר בשיעור לתלמידי המכינה על שותפו לראשות המוסד כי "הוא יישאר, לא נשתף פעולה עם הדיקטטורה הזאת". עם זאת, הרב לוינשטיין צפוי להגיע בעוד שלושה ימים לשימוע במשרד הביטחון.