לחץ של חברי הכנסת לפתרון סוגיית הרס עמונה

ח"כ זהר, מגיש הצעת חוק שתדחה את הפינוי, יהודה גליק מבקר ובמטיח לפתור ומפלגת תקומה תעורך ביישוב ישיבה מיוחדת. האם הלחץ יספיק?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/16 10:35 טז בסיון התשעו

לחץ של חברי הכנסת לפתרון סוגיית הרס עמונה
דוברות, צילום: דוברות

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיש הצעת חוק לפיה תעניק המדינה אורך זמן סביר לביצוע צו הריסה מינהלי ותאריך אותו בשבע שנים במקרה שהמדינה סיפקה תשתיות למבנה ומתגוררים בו בעשר השנים האחרונות, ובמשך חמש שנים- אם הטוען לבעלות על הקרקע עתר לבית המשפט.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ זוהר כי במקרים רבים בהם קבע בית המשפט העליון שעל המדינה לממש צווים לפינוי והריסת מבנים, שכונות או ישובים, נתן בית המשפט ארכה לרשות המבצעת על מנת שזו תיערך לפינו המורכב בפרק הזמן שבין מתן פסק הדין לביצועו.

לפי ח"כ זוהר, זמן ההיערכות ניתן מתוך הנחה שמשימת הפינוי של תושבים ובני משפחותיהם אינה משימה פשוטה כלל ומצריכה מעורבות של משרדי ממשלה ורשויות, קל וחומר שכך הדבר, כשמדובר בפינוי שכונות וישובים שלמים.

ח"כ זוהר אמר היום: "כאשר המדינה מעורבת בשיכון המתיישבים, במחדל או במעשה, אין ספק גם שהמדינה גם מחוייבת כלפיהם בחלופת מגורים הולמת ובפיצוי ולכן יש להאריך את סד הזמנים של פינוי מבני המגורים המיועדים להריסה על מנת שלא לפגוע בזכויות האזרח של המתיישבים. יש לעשות הכל לצמצם את הפגיעה במפונים ולאפשר למדינה פרק זמן משמעותי יותר לביצוע מלאכת הפינוי. לא סביר שיפנו יהודים מהיום להיום. פרק זמן של 7 שנים הוא הגיוני ונכון בטח כשאין מי שמחכה לקבל את הקרקע."

ח"כ יהודה גליק מהליכוד ביקר בעמונה שיבח את המתיישבים והבטיח לעשות הכל כדי למנוע את ההרס של היישוב: "אני מתחייב שלא לשקוט ולא לנוח, לדפוק על כל דלת, לחפש כל סדק בכל חלון, ולהפוך כל אבן שרק ניתן על מנת לפתור את התסבוכת המשפטית ולהסדיר את מעמדה החוקי של ההתיישבות בעמונה.

״זו ארץ מולדתינו, אליה חזרנו לפני חמישים שנה והתושבים כאן הם בניה הטובים של הארץ הזו ושל עם ישראל כולו. אעשה כל אשר לאל ידי, כי אני מאמין שהממשלה הזאת בראשות הליכוד צריכה להסדיר את כלל ההתיישבות ביהודה ובשומרון ובפרט את עמונה. זהו רצון הח"כים זהו רצון השרים זה רצון ראש הממשלה ויותר מכל זהו דין הבוחר. כך מן הראוי שיהיה זה נכון זה צודק וזה מוסרי. כבר היום אני מתכונן להעלות את הנושא בישיבת סיעת הליכוד בקול ברור וצלול״.

מפלגת "האיחוד הלאומי" לקיים הערב (ד') ישיבה ביישוב עמונה מתוך מטרה להביע הזדהות, לשמוע על המצוקות ולבחון כיצד ניתן לסייע לתושבים ולמטה המאבק על רקע הפינוי הצפוי בדצמבר הקרוב ולמנוע את הפינוי הכפוי. המפגש יתחיל בסיור ביישוב, ולאחריו יצטרפו תושבי עמונה וחברי מזכירותה לישיבה דחופה עם חברי המפלגה בראשותם של מזכ"ל המפלגה אופיר סופר, שר החקלאות ח"כ אורי אריאל, נציג המפלגה בכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ'.