לוקח אחריות: נשיא ה"ישיבה יוניברסיטי" פורש מתפקידו

הרב נורמן לאם החליט לפרוש מתפקידו בעקבות מה שהגדיר כטיפול ליקוי בתלונות שהוגשו על ניצול מיני של תלמידים בישיבה, בשנות ה-80‘. "טעיתי", הוא כתב, "עכשיו צריך לעשות תשובה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 10:23 כד בתמוז התשעג

לוקח אחריות: נשיא ה"ישיבה יוניברסיטי" פורש מתפקידו
יחצ, צילום: יחצ

נשיא האוניברסיטה החשובה ”ישיבה יוניברסיטי“, הרב נורמן לאם, הודיע על פרישה מתפקידו בעקבות מה שהגדיר כלקיחת אחריות על ”טיפול לקוי“ בתלונות על ניצול מיני והטרדות מיניות של תלמידים.

מדובר על פרשה מורכבת בה 22 גברים טענו כי רבנים בבית הספר התיכון של הישיבה יוניברסיטי הטרידו אותם מינית בשנות ה-80'. פרקליטם טוען כי התלמידים התלוננו על המעשים לפני שנים אך מוסד הלימוד לא עשה דבר. הרב לאם אינו קשור לפרשה, על פי הדיווח של סוכנות הידיעות היהודית JTA, אך הוא החליט לפרוש כעת מתפקידו מפני שלא הסגיר את החשודים במעשים, בזמנו, לרשויות.

במכתב הפרישה שלו, כותב הרב לאם כי הוא ”מכה על חטא“ על תגובתו דאז לפרשה. ”פעלתי בדרך שמצאתי לנכון, כשדיווחו לי על התנהגות של יחידם במוסד, אבל היום אני מבין שזו טעות. אני מבין שאני צריך לעשות תשובה, כי החלטות מסויימות העמידו בסיכון את תלמידינו. אני לא מושלם, אף אחד לא מושלם, כל אחד מאיתנו יכשל בבוא היום במידה כזו או אחרת“, כתב הרב לאם.

עם זאת, באוניברסיטה טענו כי פרישתו של הרב לאם לא קשורה לפרשה, אלא להסכם שנחתם איתו לפני שלוש שנים, בו נקבע כי הוא יפרוש מתפקידו ב-30 ליוני.