"להשעות את ארבל לחודשיים"

ח"כ מיכאל בן ארי פנה למנכ"ל ערוץ 10 בתביעה להשעות לחודשיים את השדרן יורם ארבל, זאת בשל תמיכה פומבית שהפגין בענת קם

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/11 00:00 כא באדר ב'

"להשעות את ארבל לחודשיים"
אבי קדמי, ויקיפדיה ישראל, צילום: אבי קדמי, ויקיפדיה ישראל

ח"כ מיכאל בן ארי פנה למנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בדרישה להשעות את שדרן הספורט יורם ארבל, זאת בשל תמיכה שהפגין אמש (שבת) במסגרת שידור משחק הכדורגל בין ישראל ללטביה.

ארבל אמר בתחילת השידור כי "יש בחורה שעשתה שטות גדולה, והיא יושבת מאז במעצר בית. היא אוהבת כדורגל ואנחנו ננסה להקדיש לה חלק מהשידור הזה". עם זאת, מספר דקות לאחר מכן בחר ארבל להביע התנצלות ואמר כי "אם השתמע מדבריי שאני תומך במעשה שלה, אני מתנצל".

ח"כ בן ארי פנה לערוץ 10 וטען כי "בדברים שאמר, הביע ארבל תמיכה במי שריגלה נגד מדינת ישראל וסייעה לאויבי ישראל בזמן מצב ביטחוני רעוע. אני אמנם ער לעובדה כי מר ארבל התנצל במהלך השידור על דברים החמורים, ואולם הדבר דומה בעיני לשדר ספורט שהיה מבקש להקדיש שידור כלשהוא ליגאל עמיר. האם אז הדבר היה מסתיים בהתנצלות הכתב?".

על אף שהביע הערכה על פועלו, קבע ח"כ בן ארי כי "ראוי לנקוט בהליך כלשהוא בגין התבטאותו החמורה: ארבל הינו בבחינת דמות ציבורית, הוא שדר מיתולוגי שהפך ברבות השנים לאייקון תקשורתי ואסור שדבריו יעברו ללא כל תגובה". לטענתו של ח"כ בן ארי, "בדבריו של ארבל הוא נותן לגיטימציה במישרין או בעקיפין לפעולות של ריגול נגד ישראל".


"נדמה לי שיהיה נכון להשעות את מר ארבל משידור כמה משחקים ובראשם משחק הכדורגל המתוכנן ליום שלישי הקרוב. לא יקרה דבר אם מר ארבל יישב על הספסל ובכך יועבר מסר לכל מי שמבקש להזדהות ולתמוך במרגלת פושעת", הוסיף ח"כ בן ארי.

הבוקר החליטו בערוץ 10 להשעות את יורם ארבל ל-48 שעות, החל מהבוקר. אך המהלך הזה לא סיפק את ח"כ בן ארי, שטען כי הוא "מצפה מערוץ 10 שישעו את יורם ארבל למשך חודשיים ולא למשך יומיים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה לכיפה כי "יורם ארבל טעה ותיקן את עצמו מיד. כפי שארבל ציין בעצמו אנחנו לא מזדהים בשום פנים ואופן עם מעשיה של ענת קם".