לבן על גבי שחור

קיבלתם לאחרונה מייל על כך ש-14/5 כל המדינה לובשת שחור? קבלו עדכון - השחור הפך ללבן, וגם התאריך השתנה.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 13/05/07 00:00 כה באייר התשסז

במכתב שרשרת שהופץ לאחרונה בקרב כמעט כל אזרחי המדינה נקראו הקוראים ללבוש חולצות שחורות בתאריך ה-14/5. המכתב שהופץ תחת הסיסמא "כל מדינת ישראל בשחור" (http://www.hatufim.coo.co.il/ )נעשה במטרה לעורר תמיכה והזדהות עם נושא החזרת שלושת החטופים וזכה לתהודה יוצאת דופן, אלא שמי שילבש מחר (יום ב) שחור, עשוי לגלות כי הדברים השתנו מהקצה אל הקצה.

היוזמה שלא נעשתה על דעת משפחות החטופים, הגיעה לידיעתם של המשפחות שביקשו לשנות אותה. לפי היוזמה החדשה הצבע אותו ילבשו יהיה דווקא לבן, מכיוון שהצבע השחור מסמל מוות ופסימיות - דבר הנוגד את תפיסתן של המשפחות.

שינוי נוסף שנערך הוא בתאריך, שנדחה בשבוע ל-21/5. הסיבה, היא "יום הנכבה" - התאריך הלועזי של הקמת מדינת ישראל אותו מציינים הפלסטינים כ"יום האסון", ושבו חלקם אף נוהגים ללבוש בגדי אבלות שחורים.


בעקבות השינוי אף הוכנסה פיסקה נוספת בעצומה ולפיה "את אחדות העם ביום הזה יסמל הצבע הלבן, אשר יזעק לשמיים ויתפלל לשלומם והחזרתם הביתה של החיילים. היום הזה יראה לכולם שלא שכחנו את החיילים, ושהמשפחות שלהם לא לבד!! אנחנו איתם לאורך כל הדקך - עד שהם ידרכו על אדמת המדינה".


בין כך ובין כך, הדבר מעלה שוב ספק גדול לגבי כוחן של עצומות האינטרנט והרלוונטיות שלהן. מה שבטוח הוא שמחר ניתן יהיו לא מעט סיטואציות די מביכות של אנשים אידאליסטים שלא מודעים לכך שהחליטו להחליף את הדגל אותו הם מרימים.