לביא מגיבה למטה הרב אליהו: אלו לא פליטות פה, אלא תפיסת עולם

ח"כ עליזה לביא מגיבה למטה הרב שמואל אליהו: "מה הוא מתכוון לעשות עם משבר הגיור? כיצד הוא מתכוון לפעול לפתרון מצוקת מסורבות הגט? כיצד יפסוק בעניין סירוב פקודה?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 10:36 ג באב התשעג

לביא מגיבה למטה הרב אליהו: אלו לא פליטות פה, אלא תפיסת עולם
יש עתיד, צילום: יש עתיד

ח“כ עליזה לביא מגיבה היום (ד‘) למכתב ששיגר לה אתמול מטה הרב שמואל אליהו לרבנות הראשית, בו היא טוענת כי הביקורת שלה על הרב אליהו לא מסתכמת לכמה התבטאויות ספציפיות, אלא לתפיסת עולמו.

כפי שנחשף אתמול בכיפה, מטה הרב שמואל אליהו שיגר מכתב לח“כ לביא, בתגובה למכתב קודם שלה שקרא ליו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, שלא לתמוך במועמדותו של הרב אליהו לרבנות הראשית. במכתב מציינים ראשי המטה כי ”היו לרב שמואל אליהו בעבר התבטאויות נחרצות ובהן כאלו גם בנושאים השנויים במחלוקת ציבורית קשה, את חלקן הוא הבהיר ועל חלקן אף התנצל“.

לביא טוענת בתגובה כי "לא מדובר בהתבטאויות ספציפיות אליהן בחרתי להתייחס אלא בעשרות התבטאויות בבמות שונות לאורך השנים שמעידות על תפיסת עולם. הטענה שהרב אליהו הוא "אדם נח לבריות, מאיר פנים, איש תורה וחסד, נעים וצנוע", לא סותרת את השקפת העולם הקיצונית שעולה מפסיקותיו והתבטאויותיו לכל אורך שנות פעילותו“.

”לצערי הרב אין במכתבו של הרב אליהו שום טענה לגופו של עניין, מה הוא מתכוון לעשות עם משבר הגיור? כיצד הוא מתכוון לפעול לפתרון מצוקת מסורבות הגט? כיצד יפסוק בעניין סירוב פקודה? מה יחסו למערכת המשפט?“, מוסיפה לביא, שטענה במכתבה: ”במקום לומר בקול ברור וצלול את עמדותיו, מעדיף הרב אליהו לפזר מסרים מעורפלים במטרה לזכות בתמיכת הציבור החרדי, ובינתיים הוא מצליח לעשות זאת“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן