מטה הרב אליהו: "הוא הבהיר חלק מהתבטאויות קודמות"

בלעדי: מטה הבחירות של הרב שמואל אליהו שיגר תגובה לח"כ לביא, לאחר שזו קראה לבנט שלא לתמוך במועמדות הרב אליהו לרבנות הראשית: "העיסוק בהתבטאויות עבר היא פופוליזם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/07/13 09:51 ב באב התשעג

מטה הרב אליהו: "הוא הבהיר חלק מהתבטאויות קודמות"
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

בלעדי לכיפה: מטה הבחירות של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל, מגיב היום (ג‘) למכתבה של ח“כ עליזה לביא, בתגובה למכתב קודם שלה, בה קרא ליו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, שלא לתמוך במועמדותו של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל.

במכתב מגדירים במטה את הרב אליהו כ“מועמד הלא רשמי של הבית היהודי“ ומציינים כי הוא ”המועמד המתאים ביותר לשאיפות שאת מציבה ולהגדרותייך המדויקות את דמותו של הרב הראשי לישראל“. במכתב מציינים ראשי המטה כי ”היו לרב שמואל אליהו בעבר התבטאויות נחרצות ובהן כאלו גם בנושאים השנויים במחלוקת ציבורית קשה, את חלקן הוא הבהיר ועל חלקן אף התנצל“.

”לדעתנו, הבחירה להתעסק דווקא בהתבטאויות אלו ולהתמקד בהן, היא דרך פופוליסטית וקלה. זו בוודאי אינה דרכה של תורה המבקשת לדון בכל סוגיה לגופה ולעומקה“, נכתב לח“כ לביא, ”הדרך שבה בחרת, אולי שלא במודע, זו דרך הרוכבת על גבי ספינים תקשורתיים המונעים, מאינטרסים שונים ולפעמים, לצערי, אף מצביעות ושנאה. זו דרך המציירת ומציגה אדם רע, גזען, חשוך ומזעיף פנים. באדם כזה, אכן, לא כדאי לתמוך“.

במטה טוענים כי הרב אליהו הינו תלמיד חכם בעל שיעור קומה וידיעת תורה, איש ”מאיר פנים, יהודי-ציוני, אוהב אדם באשר הוא אדם. איש תורה וחסד“. מעבר להרעפת שבחים על הרב אליהו, הדגישו במטה, נוכח הביקורת שהושמעה כלפיהם, כי המפגשים שמקיים הרב אליהו עם גורמים חרדים אשר מחזיקים בעמוד קיצוניות, הם ”פוליטיקה לגיטימית ומקובלת“, במסגרתה נפגש הרב ”עם כל אלו היכולים להשפיע על בחירתו לתפקיד“.

ישנה את הרבנות, הרב אליהו (צילום: אלנתן גוטוירט)

ביחס לטענה כי הרב אליהו איננו ציוני-דתי, טענו בתגובה במטה כי הרב ”בוגר ישיבת מרכז הרב, הינו חניך נאמן של תורת ארץ ישראל מבית מדרשו של מרן הראי"ה זצ"ל. כל ילדיו התחנכו במוסדות התורה והחינוך של הציונות הדתית וכמוהו, שירתו בצה"ל. זו דרכו וזו שיטתו הגלויה והפומבית עשרות בשנים“.

בסיכום המכתב טוענים במטה כי ”מבלי לדבר חלילה סרה באיש, נאמר בצער כי מצבה הנוכחי של הרבנות הראשית ובעיקר תדמיתה בעיני הציבור הישראלי, ירוד עד מאוד, שלא לומר שלילי. מצב זה לדעתנו הינו תולדה של שליטה ארוכת שנים של אנשים בעלי כיון ודרך מסוימים. היות שאנו בטוחים שהרב אליהו ישנה כיוון באופן משמעותי ביותר, אנו שמחים לקדם את מועמדותו של הרב שמואל אליהו ולקחת חלק בשינוי הכיוון כפי שגם את ורבים כמותך, מצפים ומייחלים“.