"לא תיארתי לעצמי שלאחר כמה דקות יגיע מחבל וירצח אותה"

אורי שכטר אסף את דליה למקוס בדרכו מצומת שמשון לגוש עציון והוריד אותה בצומת אלון שבות. דקות לאחר שירדה מהטרמפ נרצחה למקוס בידי מחבל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/11/14 06:17 יח בחשון התשעה

תושב ראש צורים, סגן אלוף אורי שכטר, המשתייך לארגון רבני בית הלל, היה זה שהוריד את דליה למקוס, בת ה-26, שנרצחה אתמול בפיגוע הדקירה, בצומת אלון שבות, שם נרצחה רק דקות מאוחר יותר.

אתמול בלילה (ב') פרסם שכטר סטטוס בפרופיל הפייסבוק שלו בו כתב "אני כותב את הפוסט הזה בידיים רועדות. לאחר שחוויתי היום את אחד האירועים הקשים , הכואבים והמטלטלים שעברתי בחיי".

"היום אחה"צ סיימתי פגישה במודיעין", סיפר שכטר. "בדרכי חזרה הביתה זיהיתי בחורה צעירה עומדת בצומת שמשון עם שלט ביד "גוש עציון".

"עצרתי לידה כשהיא נכנסה לרכב השלט התהפך וראיתי בצידו השני את המילים "קרית גת" .שאלתי אותה בחיוך 'את צריכה לגוש עציון או לקרית גת'. היא ענתה לי שהיא גרה בגוש עציון בישוב תקוע ועובדת בקרית גת", הוא כותב.

"היא סיפרה לי שהיא מרפאה בעיסוק בגני ילדים וכמה היא אוהבת להיות עם הילדים הקטנים. המשכנו לדבר בדרכנו לגוש. אני הורדתי אותה בצומת אלון שבות ופניתי לכיוון ביתי שבראש צורים".

הבחורה ירדה מהרכב והודתה לי ואני אחלתי לה נסיעה טובה. לא תיארתי לעצמי שלאחר כמה דקות יגיע מחבל נבזה וירצח אותה. תהיה נשמתה של דליה למקוס (כן כך גיליתי שקוראים לה). צרורה בצרור החיים", סיים שכטר את הסטטוס.

כזכור, מספר דקות לאחר שירדה מהרכב של שכטר הגיע המחבל לצומת אלון שבות. בתחילה התנגש בתחנה, כפי הנראה במטרה לבצע פיגוע דריסה, ולאחר מכן ירד מהרכב ודקר את למקוס מספר פעמים. תושבים במקום החלו להתגושש איתו ולאחר מכן מאבטח היישוב אלון שבות ירה בו ונטרל אותו. באירוע נרצחה למקוס ושניים נוספים נפצעו.