לא רק החרדים: גם סמוטריץ' נעדר מהשבעתו של אוחנה

הסיעות החרדיות ספגו ביקורת כשיצאו בהפגנתיות בעת השבעתו של חבר הכנסת ההומוסקסואל, אמיר אוחנה. אך גם סמוטריץ´ ,שהתבטא לא פעם נגד זכויות הקהילה הגאה, נעדר מהמליאה. "היעדרותי לא קשורה לדעותיי על הקהילה הגאה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/12/15 13:27 יז בטבת התשעו

לא רק החרדים: גם סמוטריץ' נעדר מהשבעתו של אוחנה
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת הטרי אמיר אוחנה (הליכוד), המהווה חבר הכנסת ההמוסקסואל הראשון המשתייך למחנה הימין, הושבע אמש (ב') במליאת הכנסת. במעמד זה נכחו נציגים מכל סיעות הבית, פרט לשתי הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה. גם חבר הכנסת מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ' לא נכח בהצבעה.

סמוטריץ' שבעבר היה ממארגני מצעד הבהמות נגד הקהילה הגאה אמר לכיפה כי הוא נעדר מסיבות טכניות מכיוון שהקואליציה החרימה את הצבעות אי האמון "קבעו את ההשבעה שלו לאמצע הדיון ומכיוון שהקואליציה החרימה אז כמעט ולא היו חברי כנסת מטעמנו במליאה".

עם זאת בסרטון ההשבעה ניתן לראות כי חברי כנסת רבים מהקואליציה כן הגיעו לטקס. כך למשל השרה מירי רגב טרחה לעשות סלפי עם הח"כ הטרי, וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי כנסת נוספים מסיעת כולנו ומסיעת יש עתיד.

לדבריו של סמוטריץ' אין להעדרותו מההשבעה כל קשר לדעותיו האישיות על זכויות הקהילה הגאה: "ידעתי שהוא נכנס לכנסת ופשוט לא ידעתי מה הזמן המדוייק. ברמה האישית אני מפרגן לו והוא יהיה אחלה חבר כנסת".

"אני יהודי, ישראלי, מזרחי, הומו, ליכודניק, ביטחוניסט, ליברל ואיש הכלכלה החופשית. מה בא קודם? הכל בא יחד. כשרודפים יהודי בזעקות 'איטבח אל יהוד', אני קודם כל יהודי", אמר אוחנה אתמול בהשבעתו, "כשמבקשים להקטין ולהעלים תרבות - אני מזרחי, כשמוציאים דיבתם של חיילי צה"ל וכחות הביטחון - אני חייל, וכשדוקרים למוות נערה צעירה במצעד שכולו אהבה וסובלנות - אני הומו שלא מייחל ליום שיבוא, אלא קם ומביא אותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן