לא רק גאידמק

הרחק מעיני המצלמות פועלים עשרות גורמים לטובת תושבי שדרות המופגזת. גם אנשי הציבור הדתי לאומי לא טומנים ידם בצלחת.

חדשות כיפה אלעד רותם 20/05/07 00:00 ג בסיון התשסז

לא רק גאידמק

המצב הבטחוני בשדרות הולך ומחריף. לצד חוסר התגובה הממשלתי, הן בנושא הצבאי והן בסיוע לתושבים, עולה שוב ושוב שמו של איל ההון - ארקדי גאידמק, כמי שתורם לא מעט מכספו לטובת תושבי העיירה הדרומית. אלא, שבשקט בשקט, הרחק מעיני המצלמות פועלים עשרות גורמים לטובת תושבי שדרות המופגזת, בתוכם גם אנשי הציבור הדתי לאומי.

לאחרונה, עם ההחמרה במצב הביטחוני, פעל מזכ"ל המפד"ל, שר-שלום גרבי, בשיתוף עם מיכאל סימן-טוב מנכ"ל ישיבת ההסדר בשדרות, ובסיועו של אלי שטיין מנכ"ל כפר הנוער הודיות, להעברת כחמישים מתושבי שדרות אל כפר הנוער הודיות. כך, בלי דחיפות ובלי קללות, זכו חמישים תושבים לערוך שבת רגועה בהרי הגליל, הרחק ממטווחי הקסאמים והטילים.

"לא לאילת- כן להודיות"

"גאידמק מקלקל לנו את הילדים. אנחנו עדיין מנסים לתקן את הנזק שהוא עשה בפעם הקודמת" כך צוטט אחד מראשי מערכת החינוך הדתית בעיר שדרות. כזכור, לפני חצי שנה, הוציא גאידמק את הנוער של שדרות לנופש באילת. האוטובוסים יצאו ביום שישי בצהריים וחלקם חיללו את השבת. הילדים חולקו לבתי מלון, ללא מדריכים, ללא משגיחים וללא תוכנית, מה שייצר בטלה, וונדליזם, חילול שבת ובעיות קשות בתחום הצניעות. "לא מספיק לתת אוטובוסים, צריך להתחשב גם באופי שלנו" מסכם יוסף, אחד מהתושבים הוותיקים בעיר. להבנה זו הגיעו גם בתנועת המפד"ל, ובעקבות העולה הרעיון לאפשר לתושבי שדרות לצאת לנופש באווירה מסורתית. בשבת האחרונה הגיעו התושבים לכפר הנוער הדתי "הודיות" שבגליל, שם הוכנה להם תוכנית לקראת חג השבועות. "שבועות זה חג של חסד" אמר אחת מתושבות שדרות שערכה את השבת בהודיות, "אני מרגישה כמו רות המואביה שהשארה את הבית שלה ונסעה. זה מחמם את הלב לראות שכמו בועז במגילה, גם היום יש אנשים טובים שעוזרים. אני רוצה להודות למזכ"ל המפד"ל ולמנהל הכפר על העזרה שהם מושיטים לנו".

רבני צהר למען תושבי שדרות

כמו בתחומים רבים אחרים, גם ארגון רבני צוהר לא נשאר לשבת בחיבוק ידיים. לאור המצב הקשה השורר בשדרות, והצורך הדחוף בחיזוק רוחני והעלאת המורל לתושבי העיר, רבני הארגון בשיתוף הגרעין התורני וישיבת ההסדר בשדרות מתכוונים להקים מערכת של קבוצות קטנות של רבנים אשר יגיעו לעיר ויחזקו את התושבים על פני זמן ארוך. הרבנים אמורים לעבור בין בתי התושבים לחזק לעודד ולרומם את רוח התושבים תחת הסיסמא "למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך".