לא מתאים למערכת? וינטר לא יקודם בסבב המינויים הקרוב בצה"ל

מח"ט גבעתי עופר וינטר לא יעלה לדרגת תת אלוף בסבב המינויים בשנה הקרובה. ייתכן כי הסיבה לכך היא האיגרת אותה שלח לחיילים לפני מבצע צוק איתן ופעילותו בנוגע לנוהל חניבעל במהלך המבצע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/14 14:32 יב בתשרי התשעה

לא מתאים למערכת? וינטר לא יקודם בסבב המינויים הקרוב בצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה עופר וינטר לא צפוי לעלות לדרגת תא"ל בסבב המינויים בשנה הקרובה, כך מתפרסם היום (ב') ב-nrg. הקצין, בוגר המכינה הקדם צבאית בני דוד בעלי לא יקודם וייתכן כי יפרוש מצה"ל בעקבות המהלך.

בצה"ל מתנהל דיון אינטנסיבי בשאלה האם הסיבה שלא יקודם קשורה לעובדה לאיגרת ששלח בתחילת מבצע צוק איתן ושעוררה סערה, וכן מכיוון שהפעיל נוהל חניבעל ברפיח לאחר ההיתקלות בה נהרגו שלושה לוחמי גבעתי, בהם מפקד הפלוגה בנייה שראל והדר גולדין.

כבר שנים שנשאלת השאלה האם צה"ל בנוי לקדם קצינים שדוחפים למהלכים התקיים ומשמיעים דעות חריגות או שמא קצינים אלו נפלטים מהמערכת מסיבות שונות. דוגמא משמעותית בנושא הינה של אפי איתם, שפיקד על סיירת גולני במבצע אנטבה, זכה לעיטור מופת אך השתחרר מצה"ל בדרגת תת אלוף בלבד ולא קודם לתפקיד אלוף.

בקיץ 2015 יסיים וינטר שנתיים כמח"ט גבעתי אך אינו צפוי להעלות בדרגה, זאת מהסיבה הרשמית כי הוא צריך לעבור שנת לימודים במכללה לביטחון לאומי על מנת לקבל דרגת תא"ל. עם זאת, נטען כי ייתכן שוינטר יפרוש מצה"ל בלי לקבל את הדרגה.

בתוך כך, אל"מ אליעז טולדנו, מפקד חטיבת הצנחנים, המגיע אף הוא מהמגזר הדתי, צפוי לקבל דרגת תא"ל ונחשב כאחד המועמדים הבולטים במטכ"ל בעתיד.