לא מפחדים מדרך ארוכה: מאות חגגו סמוך למקום הפיגוע בעיר העתיקה

במהלך שמחת תורה הגיעו מאות למקום הפיגוע, בו נרצחו אהרון בנט והרב נחמיה לביא, בעיר העתיקה, ורקדו עם ספרי התורה. בנט הגיע אף הוא למקום במהלך החג

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/15 19:37 כב בתשרי התשעו

לא מפחדים מדרך ארוכה: מאות חגגו סמוך למקום הפיגוע בעיר העתיקה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. Gershon Elinson, פלאש 90

מאות יצאו היום בצהריים (ב') מאזור הכותל הקטן ברובע המוסלמי בירושלים, כשהם עטופים בטליתות ונושאים ספרי תורה, על מנת לחגוג את ההקפות בשמחת תורה, ורקדו במשך שעה ארוכה בסמוך למקום הפיגוע בו נרצחו במוצאי שבת הרב נחמיה לביא ואהרון בנט.

ב-ynet צוטט אחד החוגגים כשהוא אומר "למרות הכל אף אחד לא יעצור את שמחת החג. למרות הכאב הגדול שאנחנו חווים בעקבות הפיגוע הרצחני, לא יעצרו אותנו".

החוגגים עברו ברחובות העיר העתיקה, כשהם רוקדים עם ספרי התורה, וכשהגיעו לרחוב הגיא, המקום בו נרצחו השניים, הם הגבירו את עוצמת השירים.

במקביל, התארח יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעיר דוד ובעיר העתיקה במהלך שמחת תורה. בנט קיים תפילת ערבית והקפות בבית הכנסת בעיר דוד, שם רקד עם ספר תורה שהוקדש לעילוי נשמתו של עמנואל מורנו, לאחר מכן הגיע להקפות בכותל ובישיבת שובו בנים, שם למד בעבר אחד הנרצחים בפיגוע. בהמשך הוא השתתף בהקפות במקום הפיגוע.

בבוקר, התפלל בנט בישיבת עטרת כהנים ברובע המוסלמי, וערך הקפות עם ישיבת הכותל, מניין צעירי הרובע היהודי, הקפות בכותל בקטן, ברובע הנוצרי, במתחם נאות דוד ועוד. את הארוחות עשה השר בנט אצל משפחות בעיר דוד. כמו כן שוחח השר בנט עם עשרות שוטרים ומפקדים, ערך מספר תצפיות אל סילואן, הר הבית והעיר העתיקה והתוודע אל המצב באזור כפי שהוא כיום. השר שוחח גם עם תושבים, ביקר בבתיהם וחיזק אותם בימים קשים אלה.

בתוך כך, הערב צפויים להמשיך החגיגות, ומול בית ראש הממשלה צפויים להתקיים הקפות שניות בהשתתפותם של אלפים, שיחזקו את ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ששובת במקום במחאה על הפיגועים, ואת ראש מועצת גוש עציון שהצטרף אליו ביום ראשון.